Barn og migrene ?

Mamma 06&09

Blir kjent med forumet
Noen som har barn som sliter med migrene eller mye vondt i hodet ? jenta vår på 8 sliter en del med vondt i hodet, blir trøtt i forkant, får vondt i hodet og kaster som regel opp, må ligge i et mørkt rom og sovner med engang og når hun våkner igjen er hun helt fin..

Både min pappa og jeg har slitt med mye vondt i hodet i barndommen og det kan jo være arvelig..

Skal ta en tur til legen idag for å høre med han :)

Nei ikke barn. Finnes mange ting som kan trigge det. Kiropraktor kan hjelpe. Massasje av nakke hjelper meg (stiv nakke grunnet stress gir migrene). Så ville sjekket hvordan nakke, skuldre og kjeve var. Solbriller ved sol og lue når det blåser er et must for mamma, hun plages mye. Noen påstår noen matvarer trigger, har ikke erfaring med det selv.

Det kan absolutt være arvelig. Godt det hjelper å sove.

Ikke med mitt eget barn, men en av kompisen til kengubarnet har det, han har 3 forskjellige stadier på anfallene har jeg skjønt.
3 er verst, da må han ligge på rommet og ha det helt mørkt, kaster opp og så sovner han

Jenta mi hadde en del vondt i hue. Tok ho med te optiker. Var synet som ikke var helt bra. Blei kvitt huepina da ho begynte med briller. Jeg var også sånn da jeg var lita.

Det kan være som nevnt pga øynene.

Bra du tar henne med til legen. Kan være dere blir henvist til mr for å utelukke diverse ting.
Det kan være lurt å få sjekket øynene hos en øyelege/ortopist.

Back
Topp