Barn og klær!

|Frosken| skrev:
Hvis 128 er for lite, så må du jo opp en str. Bedre å brette opp/sy opp, enn å ha altfor stramme klær...

Kjøper jo selvfølgelig ikke de klærne som ikke passer da! Men syns det er rart at jenteklærne er så trange!! Det står liksom ikke i samsvar med alderen på barna.. Det er det jeg reagerer på!!!!

kan fint kjøpe neste str, bare brett opp litt på bena. prøv noen andre butikker hvor de har annen fassong på buksene!

siggen skrev:
Har to gutter og har ikke hatt det problemet.  Har ei venninne som har tvillinger en gutt og ei jente og hun opplever problemet til jenta si. Ikke bare når det gjelder bukser men også t-shirt/topp; til gutten er de lange og brede til jenta er de korte og trange og dette er klær i samme str ://

Ja, sant.. Det skal visst være trangt til jenter.. Syns det er så merkelig at klesindustrien holder på slik. Det er ikke rart at jenter får spiseforstyrrelser etterhvert altså

Mrs Lutz skrev:
kan fint kjøpe neste str, bare brett opp litt på bena. prøv noen andre butikker hvor de har annen fassong på buksene!

Har prøvd mange butikker og alle har trange bukser til jenter.. Hvorfor skal det være slik at ei normal jente på 7 år må kjøpe str 10 år og brette opp/legge opp beina?? Hvorfor kan ikke 7 åringer bruke str 7-8 år????

chinchillaen skrev:

Mrs Lutz skrev:

Har prøvd mange butikker og alle har trange bukser til jenter.. Hvorfor skal det være slik at ei normal jente på 7 år må kjøpe str 10 år og brette opp/legge opp beina?? Hvorfor kan ikke 7 åringer bruke str 7-8 år????

nei si det. kommer kanskje litt ann på fassongen til jentene også. noen har jo flat rompe og smale lår og er større i overkroppen - de passer nok slim fit. men for de som er smale i midjen og har mer på rompe og lår så går det ikke. men det gjelder vel voksne, for 7års gamle jenter har som regel alt gjevnt fordelt og er sånn nogenlunde like i fassongen fram til puberteten (så lenge de er slanke noe jenta di er).

jenta mi blir 8 i august og hun bruker str 140 i dongeribukser, av og til 146 også. Hun er 30kg og 128cm lang. Hun er helt på gjennomsnittet. Kjøper dongeribukser på h&m eller cubus til henne.

Har 2 gutter også, og til de er det vanskelig og kjøpe dongeribukser til for de er lange og tynne. Alle bukser som passer i lengda er som regel alt for vide i livet.

Vi har stikk motsatt problem, har en på 6 år og sånn livmessig kunne han brukt str 3 år. Jenta også, hun er 3,5 år og kan bruke busker i str 86. I slimfit bukser kan hun bruke 98, men de er fortsatt litt store i livet til henne, sitter ikke som pølseskinn.

chinchillaen skrev:

Mrs Lutz skrev:

Blir litt vanskelig at det skal passe for absolutt alle 7 åringer. For noen er de for store, for noen er de for små.Kjøp det som passer best da vel:-)

heidu skrev:

chinchillaen skrev:

Mrs Lutz skrev:

Blir litt vanskelig at det skal passe for absolutt alle 7 åringer. For noen er de for store, for noen er de for små.Kjøp det som passer best da vel:-)

Men det er jo ingenting som passer!! Dersom jeg hadde kjøpt 128 blir det for lite i vidden og dersom jeg kjøper 134 blir det alt for langt... Og det passer heller ikke i rumpen og skrittet.. Alle buksene til jenter som vi fant nå er slim fit delux! Sier ikke at det skal passe til alle 7 åringer.. Men man bør ikke opp i str 10 år på en liten 7 åring.. Hva gjør da de som har en litt større 7 åring da? Går opp i str 12 år???

chinchillaen skrev:

heidu skrev:

chinchillaen skrev:

Mrs Lutz skrev:

Men det er jo ingenting som passer!! Dersom jeg hadde kjøpt 128 blir det for lite i vidden og dersom jeg kjøper 134 blir det alt for langt... Og det passer heller ikke i rumpen og skrittet.. Alle buksene til jenter som vi fant nå er slim fit delux! Sier ikke at det skal passe til alle 7 åringer.. Men man bør ikke opp i str 10 år på en liten 7 åring.. Hva gjør da de som har en litt større 7 åring da? Går opp i str 12 år???

Ok, jeg har opplevd at det er omvendt. Til ei jeg mener er "normal"..

Det er ikke bare på eldre barn det skjer.

Jeg har en normal tynn 3 åring, men ho er lenger enn gjennomsnittet ja. Ligger nå på 102-103 cm. Hun må ha 110/116 i de fleste klær, det er 5-6 år. Hun ble akkurat 3. Må jo være tidenes minste 6 åring som kan bruke samme buksene som henne.

Kjøpte denne i rosa til henne på Ellos, fikk den hjem idag

http://www.ellos.no/d/Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/EllosKids/_/N-1z141psZ1z141sgZ1z141o9Z1z141od?Nr=323938

Og den er kjempekort til henne, nesten for liten også. I 110/116.... Da er det noe feil et sted tenker jeg!

Back
Topp