Barn og hund

• Trådstarter Trådstarter Wardruna
  • Opprettet Opprettet
W

Wardruna

Guest
Noen her som har hund?
Vi har to, og ingen av de er vant til små barn
. Den ene hunden hadde jeg med meg inn i forholdet, og hun er veldig "mammadalt". Har de ikke i sofaen etc så er jo ikke oppå oss hele tiden.. Men spent på hvordan dette kan bli.
Noen erfaringer?

Vi har hund som sambo tok med seg inn i forholdet. Men han er veldig snill og har vendt seg godt til baby i hus :) bryr seg egentlig ikke så veldig mye om henne. Og blir hun for mye for han så bare går gan rolig vekk :)

Vi har to. Hatt begge 3år før første kom. Nå er de perlevenner men minstehunden som var litt "baby" var veldig sjalu i starten..... Ville ikke hilse så mye og tisset på babyens tøy som lå i sofaen.. Men gikk seg fort til da heldigvis :)

Søster mi sin hund som ikkje like/er vant med barn har akseptert babyen over all forventning, ligger å vokter på gulvet foran der han ligger når han sover o.l. Spent på min hund, han er godt voksen mammadalt, men er glad i og flink med barn fra dør, men blir jo noko anna når da e min og eg blir meir opptatt :-)

Vi har en hund. Er veldig spent på hvordan det blir jeg også. Hun er veldig avhengig og selskapssyk.

Blir en prøvelse for oss alle.. Den eldste tispa på 8 er den sløveste, men også en mastiff så skal jo passe på oss. Regner med hu kommer til å passe på knøttet også. Den andre på 5 elsker alt av mennesker, men er også en god del mer hyper og uforsiktig, selvom hun bare mener det godt.
Veit dette er tidlig å tenke på, men det er jo tross alt familie. Man vil jo det beste for alle.

Vi hadde to godt voksne hunder på 5 og 6 år når vi fikk vår prinsesse. Begge var babyene våres før babyen. Nå er prinsessa 8 mnd og de får fint sammen. Tispa er litt sjalu så passer godt på. Lar dem aldri være alene et øyeblikk da det er dyr. Ellers syntes prinsessa de er veldige morsomme

De vil aldri være aleine, man må ta forhåndsregler.
Har et bonusbarn på 7 som de forguder. Hun minste frøken spinnvill vil jo være sammen med han hele tiden, så håper hun vil roe seg litt mer nå, hehe

Vi har ei på snart ett år som er veldig mammadalt, så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå! :)

Var ikke noe problem med sjalusi med vår hund når førstemann kom. Vi har en meget energisk hund, så vi måtte bare lære henne å være rolig rundt babyen, det gikk fint.

Vi hadde hund før vi fikk lillemor. Hunden var da veldig "mammadalt ". Var Veldig spent på hvordan det ville gå når vi kom hjem fra sykehuset og det gikk ekstremt bra! Så snill og flink. Passer på jenta og i dag er de kjempe venner. Hunden er 3 år og jenta er 15 mnd:)

• Liker
Reactions: CHG
Kan selvfølgelig legge til at så fort jenta er I seng om kvelden er bikkja veldig kjapp opp i fanget til mor!:):)

• Liker
Reactions: CHG
Godt å høre positive erfaringer! Man får bare ta en dag og gangen..

Back
Topp