Barn og gaming

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Vet ikke om flere av dere har fått med dere artikler i det siste om hvor viktig gaming kan være for enkelte barn/ungdommer.
Noen har kanskje lest om Mats?

Her kommer en artikkel til, og hva tenker dere?

Er dere aktivt med på det barna spiller?
Eller er du den strenge og setter foten ned uten tanke for at man risikerer å stenge barnet ute fra det sosiale?

https://familieklubben.no/kommentar/kommentar-slik-tar-du-del-i-barnas-spillverden/686
 
Har null problemer med gaming, håper våre barn får delta i gleden av gaming. Men jeg kommer til å informere om nettvett og dette med sosiale spill. Det er mye predators der ute... Men vennskap er jo bare flott. Den artikkelen om Mats er helt fantastisk, satt og grein! <3
 
Den artikkelen om Mats har jeg lest ja, sterk

Mine er ikke intetrresert. Jeg kunne godt tilrettelagt for gaming for eldste (med massiv info om nettvett) men han vil heller se YouTube av en som spiller minecraft. Og spiller none spill på nettbrettet som ikke er sånne sosiale. Jentene er for unge
 
Aldri sett på gaming som noe problem
Min spiller alltid med noen og de storkoser seg
 
Tenker at det er så mye fint med sosial gaming over nett, særlig for de som sliter sosialt i det virkelige liv.
Men, dette må ikke ta fokuset fra at livet hovedsaklig bør leves her, nå, også med mennesker rundt deg uten skjerm som bindeledd. Det er mye i det sosiale samspillet mellom mennesker som forsvinner når det kommuniseres via nett, og jeg ønsker først og fremt å oppmuntre barna mine til å knytte relasjoner i det virkelig liv. Likevel, noe gamingforbud kommer jeg nok ikke til å ha.
 
Jeg har vært litt «fy fy» på bruk av mye tid på nettbrett osv. Men nå har jeg bare måtte krype til korset og følge med i tiden.

Vi har barn som begynner å bli store, og de gamer sammen med andre fra klassen på online. De storkoser seg og synes det er gøy. Og vi foreldre får litt space også.

Men de får ikke fri bruk.
Etter skoletid er det middag og lekser, aktiviteter osv. Og de får bare spille en viss tid på kveldene før de legger seg.

Vanskelig å rive de bort. Spesielt siden alle vennene spiller.

Når de får besøk får de spille en stund, og da må de ut å leke.

Viktig å ha mellommenneskelige relasjoner også
 
Jeg gikk på skole med ham. Hadde aldri i verden tenkt meg at han spilte spill, men fint for ham. At han fikk vennskap gjennom spill.

Mitt forhold til spilling er sånn at alt med måte. Det er mange friske ungdommer som blir syke, stillesittende og fastlåste på grunn av spilling. Og spillene bør absolutt ikke være voldelige eller umoralske som f.eks. grand theft auto.
 
Her skal kidza få game så mye de vil, så lenge de legger seg til korrekt tid og har litt lek og elker aktiviteter utendørs i tillegg!
 
Her kommer det til å være fri flyt i den grad at lekser når det blir aktuelt, er gjort først og at det ikke går på bekostning av andre ting sånn i senere alder. Sambo spiller her i huset, så vanskelig å og unngå å bli påvirket :₩
 
Jeg tenker greit at man har venner osv når de gamer. Men hva med helsa, det sosialesamspille når man ser ansikter pg hvor bra er det at barn er avhengig allerede som 8 åringer?
Mine spiller spill, men det får ikke lov å spille med andre over nettet enda, det synes jeg de er altfor små til og det er mange som bruker disse kanalene til å få tak i barn. Og selv om det å lese om Mats her var veldig fint, så mener jeg at friske barn bør ikke sitte døgnet rundt foran en dataskjerm.
 
Jeg var avhengig av først world of Warcraft og deretter league of legends i en veldig dårlig periode av livet mitt. Flukten og vennskapene reddet meg nok men samtidig fikk jeg ikke hjelp eller turde å se og ta tak i ting før det gikk noen år.

Jeg vil heller oppmuntre til aktivt liv, og aktive venner som driver natur og friluftsliv. Er negativ til gaming og tidsbruk; det kan godt være en liten hobby men aldri første valget
 
Krysser fingra for at gutta her ikke blir interessert i gaming. Kommer ikke til å legge til rette for det.
 
Datteren min spiller ikke, men om hun begynner med det. Så kommer jeg til å følge med på hva hun spiller.
 
Jeg var avhengig av først world of Warcraft og deretter league of legends i en veldig dårlig periode av livet mitt. Flukten og vennskapene reddet meg nok men samtidig fikk jeg ikke hjelp eller turde å se og ta tak i ting før det gikk noen år.

Jeg vil heller oppmuntre til aktivt liv, og aktive venner som driver natur og friluftsliv. Er negativ til gaming og tidsbruk; det kan godt være en liten hobby men aldri første valget
Heldigvis kan man fint kombinere både å være aktiv og spille
 
Heldigvis kan man fint kombinere både å være aktiv og spille
Ja men avhengighet er genetisk betinget. Jeg er første i 3 generasjoner til p bryte ut fra både psykisk sykdom og annet så tenker at det ikke er vits å introdusere poden for inneaktiviteter som er både fysisk usunt men også lett avhengighetsskapende :)
 
Back
Topp