Barn og feber

Vaniljeisen

Elsker forumet
2 åringen min har vært syk med feber +++++siden fredag..dvs...hun hadde ganske høy feber fra fredag ettermiddag til søndag, for så svak/ ingenting feber mandag og tirsdag...men hun var blank i øynene likevel og ikke i form...så kanskje litt feber utpå dagen, men da målte vi ikke..Idag tidlig hadde hun igjen 38,5 i feber igjen som gikk litt ned på formiddagen for så å stige igjen. Var 39,2 i kveld kvart på 7.
I tillegg hoster hun, har aua magen, dårlig matlyst, snørrer og er veldig tett. Har også klaget over vondt i hodet.  Hun er fryktelig slapp og ikke i spesielt form til henne å vere, ligger på soffaen og ser barne tv, eller sover, eller koser...leker litt innimellom...men selv med feber på 38,5 er hun veldig slapp.
Høres ikke dette veeeldig ut som influensa??

Og så til hovedspm...når gir dere febernedsettende?? Ved en viss feber, type 39-40, eller ser dere ann almenntilstand etc..Jeg synes det er greit å gi om kveldn før soving dersom feberen er over 39, men sambo er self.uenig med meg(som med mye annet)..Dersom feberen er stigende, blir det særdeles dårlig søvn og det er jo også viktig å få sove...Men vet jo også at feber er med på å bekjempe "dritten"....så når er det liksom greit å gi febernedsettende.....?

Hmm... jeg er ingen ekspert, men mener å ha hørt at ved feber over 39 så er det greit å gi paracet. En ting er at feberen skal være med på å bekjempe det som plager kroppen. Men man blir så sliten av å gå med så høy feber at da virker det bare mot sin hensikt igjen. Da er det like greit å gi litt paracet og få feberen ned på et levelig nivå sånn at barnet ikke er helt slått ut av feber. [:)] Se an allmenntilstand mener nå jeg. Er barnet slapt og sløvt så gi heller paracet enn å sitte å vente på at feberen skal vippe over et vist tall. [:)]

Jeg ser ann feberen på dagen.. den kan være 39 på dagen.. hun er oppegående.. da får hun ikke stikkpille.. men andre ganger kan hun ha 39 i feber.. være utillpass.. da får hun

Jeg gir alltid stikkpille ved legging om den er over 38,7

[:)]

Jeg gir egentlig bare hvis jeg sliter med å få i dem mat. Da hjelper det som regel med febernedsettende så de kvikner til nok til å spise litt. Ellers prøver jeg å unngå det, fordi de bare begynner å sprette rundt omkring når feberen går ned, og jeg tror faktisk de har bedre av å ta det med ro.

Om jeg skal sette en temperaturgrense så tror jeg det må være over 39,5-40.

Back
Topp