Barn og Facebook

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Frøkna mi på 11 1/2 år har i lengre tid mast om å få Facebook konto. Jeg har nektet henne dette hittil, men nå har flere av vennene hennes fått lov, og da lurer jeg på hva dere damer ville ha gjort? Har dere barn som er på fb?

synes faktisk de kan vente til de er gamle no.

har lilletanta til jenta mi (10 år) på face, og liker det egentlig ikke. men jeg har ikkeno med å fortelle mora hennes at hu ikke bør være der syns jeg. kan jo seff velge å ikke ha henne som venn da, men det er jo kanskje ikke så gøy for henne..

er ikke alt som blir linka til på face som egner seg i hodet på en 10åring.

jeg tenker som så at aldersgrensa er der for en grunn.
som på røyk og alkohol og bilkjøring og sånt

Jeg hadde sagt ja, på den betingelen at den lå på min mail og jeg hadde full tilgang og henne på vennelista slik at jeg kunne overvåke...

Det er jo 13 årsgrense på fb.

Sønnen min fyller 12 i desember og han fikk nå nylig lov til å få fb rett og slett fordi vi skulle flytte fra alle vennene hans slik at han fikk holde kontakt med dem.
MEN med kriterie om at jeg skal ha full tilgang til kontoen hans slik at jeg kan ha litt kontroll på hva som skjer der

Jeg har ikke så gamle barn altså, men jeg hadde ikke godtatt det. Det er jo 13-års grense der, og da syns jeg man skal respektere det. Men jeg er en kjip mamma på slike ting å da, så det er kanskje ikke vits i å høre på meg.

Her i huset får de ikke lov før de er 13 år.
Eldstemann registrerte seg tidlig tidlig morgen den dagen han fylte 13 år :p

Nestemann fyller 10 år i år, han må pent vente. Han har masa et par ganger, for det er vist flere av vennene hans som har, men mor står på sitt. Dustemamma :p

Uansett så synes jeg nesten 13 år er for ungt og jeg da :p

uaktuelt å ikke følge aldersgrensen som er satt her i huset.

Her i huset har 13åringen fikk fb i våres, faren har tilgang til kontoen hennes og har oversikt over den.

Back
Topp