A.Msinmamma
Glad i forumet
Dere med barn med cøliaki, hva var symptomer på at de hadde det?
Hvor lang tid gikk det før dere fikk svar av gastroskopi?
Hvor lang tid gikk det før dere fikk svar av gastroskopi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Flott at dere har en lege som ønsker å komme til bunns i dette. Min lege sier at negativ blodprøve vil si at man ikke har cøliaki, men jeg kjenner noen som har fått det påvist via gastroskopi og etterpå fått negativ blodprøve.Hun har tatt 2 negative blodprøver, derfor gastroskopi.. legen mener hun har så mange tegn på det så dem vil gjennomføre gastroskopi.. jeg er veldig spent kjenner jeg!
Flott at dere har en lege som ønsker å komme til bunns i dette. Min lege sier at negativ blodprøve vil si at man ikke har cøliaki, men jeg kjenner noen som har fått det påvist via gastroskopi og etterpå fått negativ blodprøve.
Her hadde vi en lang runde med at jeg klagde på vetle jentas harde mage på x antall legebesøk, og helsestasjonen.
Ble hele tiden fortalt at dette var normalt og måtte gi henne mer drikke og fiber ol...
Ingenting hjalp. Tilslutt slo jeg i bordet og krevde nærmere undersøkelser. Og etter noen blodprøver ble det konstatert, cøliaki. Da var ho blitt 2 1/2 år.
Sliter fortsatt med hard mage på henne, men er blitt litt bedre etter kost endring.
Hvor gammel er hun nå? Det kan ta en stund før fornøyelsen er helt som den skal etter omlegging til nytt kosthold.