Barn og allergi

småtrollene

Elsker forumet

Dere som har barn med allergi, hvordan symptomer for de pga allergien? 

Gutten på snart tre år har hatt astma og allergi siden 1 års alderen, men allergien har vært "fin" helt til nå. I går begynte plutselig det ene øyet hans å hovne skikkelig opp. Skulle tru noen hadde stukket han, en veps eller lignende. Hele øyet og øyelokket buler utover. Han har fått zyrtec og øyendråper, men han er enda like hoven. Jeg syns det er så merkelig. Har selv allergi, men det gir seg så fort jeg har tatt medisin min...

Hadde dere tatt han med til lege alikevel, selv om legen vet at han har allergi?

Med slike symptom hadde eg hatt han med til lege ja, spesielt om du har gitt allergimedisin utan effekt. Kan det vere ein augebetennelse? Eg hadde ein hissig variant her i fjor. Tvilar på om sjølve auget var hovent, men det gjorde uhorveleg vondt, øverste halvdelen av ansiktet på den eine sida var heilt opphovna. Det gjekk greitt tilbake med antibiotikadråpar, men det tok 2-3 døgn.

han ble rød rundt øynene, så "sliten" ut i øynene og klødde...
tok han med til legen og fikk påvist bjørkepollenallergi.. det er det eneste..

hadde nok tatt han med til lege da

Når jenta her reagerer så er det alt fra kløende og renene nese, utslett på kroppen og at ho blir tett i bringa

Back
Topp