Barn nr 3?

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei Jeg er så i tvil - skal vi gå for barn nr tre? Vi har to barn på 4 år og snart 1 år. Fikk dem da jeg var henholdsvis 29 og 32 år. Har alltid ønsket en søskenflokk, gjerne 3-4 barn. Pga alder må et evt tredje barn komme når minsten er 2 år, så det blir ganske tett... Her er noen punkter som gjør at jeg tviler: 1. Hvis vi får barn neste år vil min mann være 39 og jeg straks 35. For gamle...? Stor risiko for komplikasjoner for meg eller babyen? 2. Er det for tett med tre barn i løpet av 5 år? Vil vi orke det? Vi jobber begge 100%! 3. Jeg har hatt fastsittende morkake etter begge fødsler. Barn nr to ble født spontant 5 uker for tidlig uten at man vet grunnen. Bør vi ta risikoen på at dette kan skje på nytt, evt mer prematurt? Barn nr en kom til termin. Jeg føler kanskje det er lurt å si seg fornøyd med våre to flotte jenter, men er redd jeg (vi) kommer til å angre når det er blitt for sent dersom vi ikke får flere barn. Jeg tror det er godt for barn å ha flere søsken, har selv savnet det. Synspunkter og tips??

Back
Topp