Barn med treg mage

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Flere som har det? Minsten slet med forstoppelse da han var mindre, men hjalp med laktulose (han får det fortsatt).
Eldste strever også, når hun bæsjer kommer det i flere omganger. Det kommer alltid, men litt og litt.
Hva slags tiltak gjør dere? Ser for meg at vi kommer til å streve med det ved bleieslutt :sorry: hun får litt svisker av og til, men ellers ikke noe.

Vi har også slitt med treg mage og hard, vond avføring hos jenta vår.
Jeg har også vært bekymret for at dette skal føre til at hun blir gående å holde seg når hun blir stor nok for det. Har sett hun blir «redd» når hun skal bæsje og kommer løpende for å få trøst mens hun holder på. Gråter sårt til hun er ferdig.
Her har vi i perioder gitt lactulose blandet i yoghurt , noe som har hatt god effekt. Da hun var mindre kokte jeg sviskemos og frøys i terninger og rørte ut i grøten.
Det har vært en lang periode hvor hun har vært litt bedre nå og jeg håper det har begynt å stabilisere seg.
Hun blir fortsatt litt redd når hun skal bæsje, selv om avføringen er myk og fin, men vi merker en sakte bedring der også.

Vi har også slitt med treg mage og hard, vond avføring hos jenta vår.
Jeg har også vært bekymret for at dette skal føre til at hun blir gående å holde seg når hun blir stor nok for det. Har sett hun blir «redd» når hun skal bæsje og kommer løpende for å få trøst mens hun holder på. Gråter sårt til hun er ferdig.
Her har vi i perioder gitt lactulose blandet i yoghurt , noe som har hatt god effekt. Da hun var mindre kokte jeg sviskemos og frøys i terninger og rørte ut i grøten.
Det har vært en lang periode hvor hun har vært litt bedre nå og jeg håper det har begynt å stabilisere seg.
Hun blir fortsatt litt redd når hun skal bæsje, selv om avføringen er myk og fin, men vi merker en sakte bedring der også.
Så godt at det er bedre :) hun her kvier seg ikke for å bæsje i bleia, men strever litt med å få det ut. Ikke interessert i å bæsje på do, syns det er gøy å tisse på do. Så er redd for forstoppelse når vi en gang skal slutte med bleie, men håper på at hun blir komfortabel med å sitte på do og gjøre sitt fornødne etterhvert :) ikke gøy med hard mage på de små:(

Vi kuttet ut kumelk og da ble alt bra :happy: Gir i stedet geitmelk.

Svisker hver dag, kuttet ned på kumelk (får litt yoghurt og mat med melk i, men ikke mye melk), gir movicol hver dag (laktulose fungerte ikke) og klyster hvis han ikke har bæsjet på over en uke.

Back
Topp