Barn med regulering - mat

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Dere med barn med regulering, hva spiste de den første tiden etter de fikk den på?
Vet det kan være vanskelig å spise den første tiden

Ble en del tomatsuppe her, og ting med ris til. Yoghurt. Myk mat. Nå er min så kresen i tillegg, men grøt av forskjellig sort, så her ble det i hovedsak vanlig mat som ikke krevde så mye tygging.

Samme hver gang ved stramming. Nå har han sluppet stramming siden januar, Nå venter vi bare på at hjørnetenna oppe skal komme ut. Trakk melketennene for to år siden nå for å gi plass til de permanente som hadde begynt å legge seg veldig på skrå oppe i kjeven.. så de har brukt lang tid på å snu seg rett vei, men nå er det plass til dem nedover. De er bare innmari trege... Er ikke noe annet de får gjort nå før de er fremme. Justerer de for mye nå blir han altfor overbitt og må justere tilbake igjen, og det vil de helst ikke.

Første dagene, myk mat, men det gikk seg til, og vi prøver å ha myk middag ved stramming. Til frokost spiser han uansett havregrøt. Og havregryn til kveldmat. Og skolemat..... Ehh. Det spiser han ikke.

Nå skal han stramme igjen til uka. Det gjøres ca annenhver mnd men de siste gangene har det gått bedre. Han har holdt på siden februar i fjor, og ble forespeilet 2-2,5 år. Så er vi heldige går den av til våren, eller så blir et til høsten. (også ryker vel søstra inn til vurdering etter tannlegetimen sin om ei uke, hun er kraftig overbitt men han ikke den plass-problematikken kombinert med det som han hadde)

Hun kommer til å slite mer. Sliter med refluks også. Og tygger bl.a tyggis for å øke spyttmengden som nøytraliserer litt av syren

Spiser egentlig vanlig mat, men vi bruker ibux til smertelindring og brødskiver uten skorpe :) Han strammer hver måned, men ikle hver gang det er like vondt.

Haha huff jeg husker det enda :nailbiting:
Jeg spiste myyyye nudler og drakk sjokomelk for å fylle magen. Brød uten skorpe med smørbart pålegg. Var som oftest bare 2-3 dager etter stramming.

Kan ikke huske at mat var noe problematisk når jeg selv hadde det, men det er lurt å droppe kjærlighet og drops.. plutselig så tygges dem og det faller av en bit... Det skjedde hos meg iallefall

Mat er et problem sånn ca et døgn etter stramming, men å unngå ting som tyggis, sige karameller og sånt som lett sliter løs et feste.... og ja, harde ting som tygges også. Men det med myk mat og lite tygging er i alle fall et tema hos oss ca et døgn annenhver måned. Ca et år igjen, så 5-6-7 ganger til kanskje. Det overlever vi. Gleder meg til han får den av, mest fordi disse 2-3 dagene rødt og etter selve strammingen er det jevnlig mas om at vi kan da bare røske ut hele greia, han vil ikke ha den, vi betaler masse for å ødelegge tenna hans og de var bedre før og whatnot (nei, de var ikke det. det var ikke plass til alle heller) han bare er tenåring og lei av streng... Men, vi får overleve 5-6-7 ganger med sånt også. Neste gang i august. Like etter skolestart.

Back
Topp