Barn med psykisk syke foreldre..

KnottenPloppiOgPellePropell

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Satt nettop å så på god morgen Norge, og der var det to gutter/menn som fortalte hvordan det var å vokse opp med psykisk syke foreldre. Han ene ble jo mobba av medelever osv og det virka som om det hadde gått veldig inn på ham..

Uff nå har jeg hvertfall dårlig samvittighet her! Vil jo ikke at gutten min skal oppleve det der :(

Ingenting som tilsierat gutten din skal oppleve det!!
Jeg tror personlig at det å ha psykisk syke foreldre IKKKKKEEE automatisk
gjør noen til ett mobbeoffer... ( herreguuud , den trykkeleifen.... uff....godt jeg så det..selvfølgelig IKKE )
ALLE kan bli mobbet idag... Unger finner ALLE slags mulige grunner for å mobbe hvis de vil...

Så syns ikke du skal tenke så mye på det!
=)

ORIGINAL: #Åsen#

Jeg tror personlig at det å ha psykisk syke foreldre automatisk
gjør noen til ett mobbeoffer...

ALLE kan bli mobbet idag... Unger finner ALLE slags mulige grunner for å mobbe hvis de vil...

=)

HÆ? Mangler det et "ikke"?
Jeg tror iaff at det å ha psykisk syke foreldre(som jeg har hatt i perioder) kan gi støtte fra venner oxo. Jeg har ikke blitt mobbet, men fått masse hjelp i oppveksten.[:)]

satt å så det e å Mitsukai, tenkte det samme om dattra mi.... Håper ikke ho blir mobba selv om e sliter psykisk.
Så vethvordan du har det.

ja, håper virkelig det går ann å verne han mot det på et vis..

Ble selv utestengt og "mobba" i flere år når pappa døde. Var bare 4 år da, og nabobarna var ikke akkuratt støttende.. De ville vel ikke leke med noen som ikke hadde pappa.. Men så kan man ikke akkuratt forvente at 4-5-6 åringer skal skjønne at det gjør vondt heller da men..

JAAAAAA , Selvfølgelig manglet det ett IKKE.... uff... ble helt svett når jeg leste innlegget igjen...
Nå er det rettet opp!!!

Det er svææært forskjell på hva man mener med psykisk syke foreldre, og hva disse foreldrene gjør utav det. Og hva de lar gå utover barne.. og om de legger seg i selen for å gjøre det beste for barna o.l. Eller om de murer seg inne, ikke blir med på noe, ikke lar barna bli med på ting, sender barn avgårde på skolen med møkkete klær og uten matboks fordi de hadde en dårlig dag f.eks.
Så syns IKKE dere skal ta sånt til dere overhode.

Det eneste man skal tenke over... er OM man en dag kommer dit at man trenger litt hjelp for å få dagene til å gå rundt, be om avlastning fra familie og venner.

Som min lege sier.... Det er ingenting som tilsier at det skal gå utover omsorgsevnen for ens barn.

[:)]

ikke for å være slem men jeg vil være ærlig her:
Mange barn som har foreldre med psykiske lidelser kan ha det vanskelig.
og jeg tror ikke det største problemet er faren for å bli mobbet at mor eller far er psykisk syk.

Viktigheten av å oppleve trygghet og forutsigbarhet-og bli hørt er viktig. Åpenhet om psykiske lidelser er viktig, og kan gjøre det mer akseptanbelt. Barn forstår ofte mer enn voksne tror, og det er viktig at de blir ivaretatt.

Hvis foreldrene som sliter er bevisst på dette og gjør det de kan for å ta vare på barna sine, tror jeg faktisk et barn har like stor mulighet for å bli mobbet om det har rødt hår, fregner, stor nese, utstående ører... Om barn vil plukke på noe, finner de et eller annet.

Når jeg gikk på skolen var det en gutt i trinnet over meg som ertet alle som ikke hadde hvite tennissokker! (ja, jeg gikk jo på skolen sent 80 - tidlig 90 tallet[;)])

er psykisk syk jeg også..
men jeg tror neppe det går ut over livet til Nikolai..[:-]

Jeg er også psykisk syk og er redd for det samme. ikke mobbing i første omgang, men psykiske problemer er ofte "arvelig", og det er min store frykt.

Det kommer vel litt av hvordan syk man er da.. Har man angst/depresjoner og andre "snille" sykdommer vil det ikke gå ut over barnet i så stor grad..

Men han du veldig angst, klarer ikke gå ut av huset, kler ikke på seg og er livredd for alt og har store sykdommer. Kan barnet bli mobba fordi det har en annerledes mamma..

ORIGINAL: #Åsen#

Jeg tror personlig at det å ha psykisk syke foreldre IKKKKKEEE automatisk
gjør noen til ett mobbeoffer... ( herreguuud , den trykkeleifen.... uff....godt jeg så det..selvfølgelig IKKE )

=)

sign =)

Jeg ser mye galskap i jobben min som barne- og ungdomsarbeider, men det er fåååå barn med psykisk sye foreldre som sliter med dette ift andre barn.... Det er såååå mye barna blir mobbet for nå om dagen desverre.... [8|]
Men selvfølgelig, det har mye med hva man gjør det til selv....
Å husk; Mye kan forandre seg meg deg også, frem til han blir såååå stor [;)] Bare se hvor langt du har kommet bare siden du fikk lille gulle ditt [;)]

Stå på, å ikke bekymre deg for dette...
Koooos deg med skatten din [:D]

Alle kan bli mobba i dag lille du =) eg o blei jo mobba på barnaskulen =)
mamma å pappa e jo kje sjuke på noe vis så noggen vett om =)
d e ka du jer d t sjøl =)
Ravn komme nokk t å få d kjempe bra ska du se =) kje tenk øve d ;) e ka du jere d t sjøl =)
Klemme på =)

Jeg tenker det gjelder de psykisk syke foreldre som er utilregnelige for barnet og som er så dårlig i perioder
at de ikke fungerer i hverdagen. Barnet må da klare seg mye selv og får mye ansvar, og ikke vet barnet
når mor/far blir dårlig. Barnet lever da i en stadig uvisshet om når forelderen blir dårlig. Kan være vanskelig
å ha med venner hjem ol fordi det ikke vet om mor/far er ok eller om de er dårlig.. Osv osv [8D] Gjelder vel
ved litt alvorligere diagnoser...

SÅ jeg tror nok ikke dere trenger å bekymre dere for det[:)]

jeg er jo ikke helt rett i huet, men min datter har det sååå bra. Er jeg ikke i form, så sender jeg henne til familien eller faren så jeg kommer meg opp igjen. For min del, så går det veldig fort over, jeg trenger som regel bare en avveksling....

Tror det er veldig tilfeldig hvem som blir terget.... barn er slemme uansett.... alle får slengt dritt til seg en eller annen gang...

jeg ble selv mobbet, men tror ikke jeg kommer til å fortelle det til min datter....

Merethe

Back
Topp