Barn med problemer med å uttrykke følelser

Roterommet

Glad i forumet
Novembergull 2017
Noen som vet hvor jeg kan ta kontakt for å lære mer om hvordan jeg lærer barn å uttrykke sine følelser? Blir mye gråting hjemme med en gutt på 7 år som ikke vet hvordan han skal uttrykke seg. Hvis noe går galt, blir feil, han blir lei seg, ender det med gråting og lange meklinger for å finne ut hvorfor. Virker som han har vanskelig for å sette ord på følelsene sine, og vil gjerne finne ut hvordan jeg kan hjelpe ham med dette. Han er en veldig følsom liten gutt

Eks. Alt er ok, så plutselig blir han helt alvorlig, og når jeg spør hva som er galt gråter han, gjerne i 10 min eller mer uten å si noe, etterfulgt av 20 min trøst og fisking, for så at han sier at han trenger et belte til buksen sin før vi går. Sitter igjen og vet ikke om det var det som var grunnen til at han ble så lei seg, men var det eneste jeg fikk ut av ham. Bare et eksempel, kan skje når som helst og uten forvarsel.
Blir veldig frustrert og lei meg jeg også, og aner ikke hva jeg gjør feil. Prøvd mye forskjellig men kommer ingen vei
 
Hei!

Ta kontakt med BUP, gjerne gjennom helsestasjonen, de er eksperter på dette området. :)
Der kan både gutten få hjelp og du/dere vil få opplæring i hvordan å hjelpe ham på best mulig måte.
Dere vil få verktøy til bruk i hverdagen, og han vil få hjelp til å takle sin situasjon. :)
 
Hei!

Ta kontakt med BUP, gjerne gjennom helsestasjonen, de er eksperter på dette området. :)
Der kan både gutten få hjelp og du/dere vil få opplæring i hvordan å hjelpe ham på best mulig måte.
Dere vil få verktøy til bruk i hverdagen, og han vil få hjelp til å takle sin situasjon. :)
Tusen takk for svar! Skal kontakte dem og høre hva de kan hjelpe med :)
 
Back
Topp