barn med mollusker?

lumina

Gift med forumet
Noen med barn som har hatt mollusker?
Hvor på kroppen fikk de det, og hvordan..? (hvor kom smitten fra)

Gutten min har på rumpa.
Han har hatt de i ca et halt år tror jeg.
Vet ikke hvordan han har fått de, og noen har forsvunnet og så har de komt noen nye.....

Har ei på 3 år som har hatt under ene armen i ca 6 mnd- 1år.....
Nå har ho begynt å få under andre armen å..
I tillegg har ho tørre områder imellom disse, og der ble ho kritthvit i sommer, når ho ble brun på resten av kroppen...

Ingenting som funker på hverken molluskene eller de tørre områdene, så imårra har ho fått legetime..-igjen.......

Har hørt at det smittes gjennom badevann.

Men hvis barnet får dette kan visstnok vannkopper fjerne disse molluskene....

Og man kan visst ha de i 2 år.

Hørte dette på mandag. For jeg tok med meg min vannkopp-syke gutt til ei venninne som har et barn med mollusker...

ORIGINAL: Tante Sofie

Hørte dette på mandag. For jeg tok med meg min vannkopp-syke gutt til ei venninne som har et barn med mollusker...

Kan også smitte fra barn til barn i bhg.....
Om barnet klør åsånn, kan det overføre dem til neste barn....
Eller om de voksne er slurvete med vasking av hender, kan det smitte fra barn- til voksen- til barn....

ORIGINAL: Nydelige3

ORIGINAL: Tante Sofie

Kan også smitte fra barn til barn i bhg.....
Om barnet klør åsånn, kan det overføre dem til neste barn....
Eller om de voksne er slurvete med vasking av hender, kan det smitte fra barn- til voksen- til barn....

Kjekt å vite. Hørte først om mollusker på mandag jeg [;)]

he,he... ;) jeg har hatt molusker, og da var jeg 20 år :P mine var øverst på lårene, og bli skikkelig fæl pga gnissing fra bukse etc.. Tok kjempelang tid før de forsvant, men legen frøs bort nån. Det er jo ikke veldig normalt med molusker hos voksne da, jeg hadde aldri hørt om det før jeg fikk det .. he,he.. To av mine tantebarn hadde det, og har mest sannsynlig smittet meg siden jeg har svakt immunforsvar ;) men d går over, er bare litt plagsomt hvis de blir betent =)

va te legen angående det her no på mandagen, han sa det kjæm av virus infeksjon i kroppen, og at det kan vare læng.. mn han anbefalt oss å prøv me ein mild hydrokortisonkrem/salve.  min har da det her utslættet i underlivet.. pungen, under arma og på eine hofta.   har vært veldig forsiktig me tanke på at d e hydrokortison, så har kun smurt ein gang pr. dag mn det har fungert veldig bra.og han hadd mang... e nesten bort no. jippi. syns dæm e så ekkel å sjå på.   sambo va inn på nettet og lest litt om det og han meint å les at når man først har fått det og e blitt kvitt d, så bli dæm immun mot det seiner. 

.

snuppa har under ene armen.. hatt de ganske lenge..

og mini har fått 5-6 på magen/siden..

Har smurt og smurt men får de bare ikke vekk... visste ikke de var smittsom før noen uker siden.
men de kan ikke være SÅ smittsomme, for jeg har tatt på de maaange ganger og ikke fått noe
aner ikke hva jeg skal gjøre med de..

Minsten her har hatt det og da fikk vi beskjed av legen at vi skulle være påpasselige med å ikke bruke samme håndkle på andre og slike ting.

Han hadde egentlig "overalt" og de var vel i ca 2 år før vi fikk en salve av legen slik at de ble borte. De skulle egentlig bli borte av seg selv sa legen, men det ble de altså ikke.

broren min hadde det på rumpa.prøvde masse forskjellig,men ble ikke kvitt det. til slutt kjøpte mamma en produkter fra "aloe vera forever living",og brukte kremen som heter "propolis". da forsvant det med en gang! 

ORIGINAL: monjen

broren min hadde det på rumpa.prøvde masse forskjellig,men ble ikke kvitt det. til slutt kjøpte mamma en produkter fra "aloe vera forever living",og brukte kremen som heter "propolis". da forsvant det med en gang! 

Den funker på A.L.T[:D]

Men er ikke molusker sånne byller med svoddel inni??[8|]

ORIGINAL: *p!nk smile*

ja,jeg sverger til propolis kremen!![:D]

vår snuppe hadde det.
vi reiste til legen nå og fikk fjernet dem.
legen tømte molluskene og etter det har vi ikke sett dem..
er vell ca 1,5 mnd siden nå..

må legge til at vi fikk dem fjernet pga hun var veldig plaget med dem, og hadde vondt.
er vist ikke vanlig at de fjerner dem '''manuelt."

Haha leste: jeg svelger propolis kremen...jaja funker vell der og tenkte jeg[8D]

Men ja den er helt kjempe den kremen[;)]

Haha leste: jeg svelger propolis kremen...jaja funker vell der og tenkte jeg[8D]

Men ja den er helt kjempe den kremen[;)]

hehehe..nei,svelge den gjør jeg ikke[;)] da drikker jeg heller aloe vera tranbær.. :)

Back
Topp