Barn med mobil

Jaja :) eg kunne ikke slippe datteren min ut om eg tenkte på det. Mobil hjelper svært lite om man blir tatt eller noen forsøker på noe. Den mobilen har dessverre ikke hjelpe de stakkars folk som har opplevd det dessverre... Men dette er min mening :)
Det var litt dette jeg tenkte på som "hvilepute". At man har en falsk trygghet.
Jeg tenker at mobilen bør komme som en ekstra sikkerhet I TILLEGG til alt av sikkerhetstiltak vi hadde før mobilen kom.
 
Hørte om det flere ganger på barneskolen jeg, så har liksom ikke helt troa på at "alt var mye bedre før"
:p
Nei altså nå eg var liten prøvde en tilbakestående person å ta meg og mange av mine jenter venner. Vi anmeldte det men siden han var tilbakestående og påstod at han ikke viste det var galt skjedde der ikke noe. En mannlige lærer kom inn til oss i dusjen når vi stod naken og såg på oss. Eg fikk i 4 klasse og han hadde vist et forhold med ei som gikk i 7 klasse. Gikk og tok på oss alle jente. Vist han gikk og lovet å slutte å jobbe med barn blei han ikke anmeldt. Så eg føler jo ting er like gale :p
 
Nei altså nå eg var liten prøvde en tilbakestående person å ta meg og mange av mine jenter venner. Vi anmeldte det men siden han var tilbakestående og påstod at han ikke viste det var galt skjedde der ikke noe. En mannlige lærer kom inn til oss i dusjen når vi stod naken og såg på oss. Eg fikk i 4 klasse og han hadde vist et forhold med ei som gikk i 7 klasse. Gikk og tok på oss alle jente. Vist han gikk og lovet å slutte å jobbe med barn blei han ikke anmeldt. Så eg føler jo ting er like gale :p

Herregud... Hakke ord :(
 
Det var litt dette jeg tenkte på som "hvilepute". At man har en falsk trygghet.
Jeg tenker at mobilen bør komme som en ekstra sikkerhet I TILLEGG til alt av sikkerhetstiltak vi hadde før mobilen kom.
Eg mener helt klart at det er falsk trygghet og unødvendig med mobil til barn under 10 år.

Vist man vil være trygg på barn så bør man chipe dem :p men det er jo ikke lov :p
 
Han har en mobil pga vi ikke har hustelefon. Ringer når han har kommet hjem fra skolen, sier i fra hvis han går til noen venner (bor på et lukket boligfelt), og slik at vi kan få tak i han. Er vi hjemme har han på seg klokke og får et konkret tidspunkt å forholde seg til :) Han går i 2.klasse. I min verden er barn i den alderen for små til å ha telefon for gøy.
 
Gutten min fikk mobil da han var seks år gammel. Den var aldri med på skolen eller da han lekte ute. Den var kun med ut dersom han og jeg skulle ut sammen og noe kunne skje meg. Jeg har en sykdom som kan medføre at jeg har behov for medisinsk hjelp og da er det en ekstra sikkerhet i tilfelle han måtte ringe familie og/eller ambulanse. Nå er han 10 år, fremdeles bruker han mobilen minimalt ettersom vi gjør avtaler før skoletid. Den er sjelden med på skolen. Vi foreldre har hverandres numre og kontakter heller hverandre for å gi beskjeder om de spontant blir med hverandre hjem. Fungerer utmerket :).
 
Her fikk de mobil når de begynte i 1. klasse og var mer ute alene. Av familiære årsaker skal de alltid kunne få tak i meg hvis andre familie medlemmer dukker opp der de oppholder seg.
Man kan ikke ta alle under en kam og tenke at alle gjør det fordi "alle andre får". Hadde de ikke hatt telefon kunne de ikke alltid ferdes ute med venner uten meg. Dessverre.
 
Eg mener helt klart at det er falsk trygghet og unødvendig med mobil til barn under 10 år.

Vist man vil være trygg på barn så bør man chipe dem :p men det er jo ikke lov :p
Jeg tenker det er mye annet man bør gjøre. Å snakke med ungene hva de ikke kan gjøre og hvor de ikke kan gå, hva de skal gjøre hvis slik og sånn skjer, faste avtaler om hvor og når, sikkerhetstiltak i form av kunnskap osv.
 
Eg mener helt klart at det er falsk trygghet og unødvendig med mobil til barn under 10 år.

Vist man vil være trygg på barn så bør man chipe dem :p men det er jo ikke lov :p

Hva forandrer seg når de blir 10? Hvorfor melder behovet seg da?
 
Snuppa på 9 har ikke telefon, tenker på om hun skal få det til jul eller neste bursdag. Har til nå ikke vært behov for oss (selv om hun har ønsket seg det siden hun var 5), fordi vi har en husmobil (sambos avlagte) i tilfelle det skulle skje noe når hun er alene og vi er på butikken el, og vi lager avtaler om hvem hun skal til og når hun skal komme hjem. Hun har armbåndsur. ;) skjer det endringer i planene så må hun enten komme hjem og spørre eller låne tlf til venninnenes foreldre. Fungerer utmerket. :)
 
Nei de fleste av oss klarte oss uten mobil når vi var små så klare ikke helt å forstå at våre barn ikke klare det. Vi kommer aldri til å gi etter press, press er noe min datter må helt enkelt lære seg. Min datter er bare 7 år, alt for tidlig
Vel vi hadde hustlf i min tid. De5 har ikke vi nå. Så skal vi ha tak i kb må han ja en mobil
 
Når jeg er på jobb, ringer hu når hu kommer hjem fra skolen. Skal hu gå til noen, ringer hu og gir beskjed. Vil hu bli henta hos en venn etter skolen, ringer hu.
 
Vel vi hadde hustlf i min tid. De5 har ikke vi nå. Så skal vi ha tak i kb må han ja en mobil
Ja eg ser den altså men har han tilgang til den hele tiden?? Eller tar dere den med en gang dere kommer hjem??


Heh vi hadde hustelefon men mi e forelder gjemte den vekk sånn vi ikke skulle bruke den :p
 
For da vil hun nok ha behov for å kontakte venner osv at alt må ikke gjennom oss foreldrene. Ikke noe mer en det :p

Skjønner.... Snuppa på 8 ringer og avtaler selv allerede :p det gjorde vel jeg og i den alderen men vi hadde jo hustelefon....
 
Skjønner.... Snuppa på 8 ringer og avtaler selv allerede :p det gjorde vel jeg og i den alderen men vi hadde jo hustelefon....
Eg synest det er litt tidlig at min datter på 7 år skal gjøre det og vil heller vente til hun blir eldre. Her avtaler vi alt på forhånd så ser ikke ponge med mobil helt ennå.

Hva du og andre gjør har ikke eg noe med så lenge det funker for dere ;-) bare synest det er interessant hva folk mener og hva dem bruker mobilen til vist dem velger å gi barn det tiligt.
 
Her fikk de mobil når de begynte i 1. klasse og var mer ute alene. Av familiære årsaker skal de alltid kunne få tak i meg hvis andre familie medlemmer dukker opp der de oppholder seg.
Man kan ikke ta alle under en kam og tenke at alle gjør det fordi "alle andre får". Hadde de ikke hatt telefon kunne de ikke alltid ferdes ute med venner uten meg. Dessverre.
Enig med deg. Tenker hver familie tar det valget som er riktog for de jeg.
Hvordan andre gjør det bryr meg faktisk ikke
 
Ja eg ser den altså men har han tilgang til den hele tiden?? Eller tar dere den med en gang dere kommer hjem??


Heh vi hadde hustelefon men mi e forelder gjemte den vekk sånn vi ikke skulle bruke den :p
Nå er han mye eldre enn 6 år men ja han har hatt tilgang til den hele tiden.
Den ligger i sekken i skolwtida
 
Back
Topp