Barn med mobil

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Når og hvorfor kommuniserer dere via mobil?

Er den et nødvendig hjelpemiddel i hverdagen, eller bare ekstra luksus?

Er det en ekstra sikkerhet? Eller er det en hvilepute?
 
Det er ikke så lenge til eldste kan være litt alene hjemme, og da må vi ha en mobil liggende. Har jo ikke fasttlf lengre. Men den skal ikke med på skolen eller ut for å leke. Vet ikke helt hva som er vanlig..? Vil vel ikke at hun skal bli den siste i klassen som har mobil heller..
 
Hun bruker den i hovedsak til busskort :p også ringer hun om hu vil ha med/bli med noen hjem :) ellers ringer jeg henne om hun skal hjem og vi ikke har avtalt tid, så nei, den er ikke høyst nødvendig :) men fin å ha ;)
 
Jenta mi er bare 7,5 år( snart 8) så ho har ikkje tlf. Men vi skaffa oss nylig hus tlf tilfelle ho skal vær alene hjemme. Trenger ikkje mobil. Men sysnt det er ein viktig sikkerhet og ha mulighet og ringe.
 
Det er ikke så lenge til eldste kan være litt alene hjemme, og da må vi ha en mobil liggende. Har jo ikke fasttlf lengre. Men den skal ikke med på skolen eller ut for å leke. Vet ikke helt hva som er vanlig..? Vil vel ikke at hun skal bli den siste i klassen som har mobil heller..

Vi trodde vi var tidlig ute vi aom kjøpte til snuppa når hu var 6 (1klasse) men de andre hadde Allerede begynt å diskutere hvem som hadde finest tlf :( skremmende at de begynner så tidlig...
 
Jenta vår tar skolebuss hver dag, mobilen brukes mest når hun skal til venner. Så kan hun ringe om det er noe og vi kan fåtak i henne om det er noe:) Hun fikk mobil da hun var 7 år!
 
Fordi vi har ikke hustelefon, eneste muligheten vi har for å kommunisere med hverandre etter skoletid.
Jeg hadde hustelefon som var nødvendig for å få kommunisert den gang :)

Samme her
 
Vi trodde vi var tidlig ute vi aom kjøpte til snuppa når hu var 6 (1klasse) men de andre hadde Allerede begynt å diskutere hvem som hadde finest tlf :( skremmende at de begynner så tidlig...
:eek: Ja blir ikke noen iphone6 her for å si det sånn... Litt spent på hvordan det blir, hun starter til høsten.
 
:eek: Ja blir ikke noen iphone6 her for å si det sånn... Litt spent på hvordan det blir, hun starter til høsten.

Vi kjøpte iphone 4, den er liten og helt ok :) ser noen av de Andre har iphone 6, kan ikke skjønne hvordan de får brukt den? Jeg syns den er stor med mine store hender, så hvordan et barn kan bruke den er for meg et mysterium :p
 
Nei de fleste av oss klarte oss uten mobil når vi var små så klare ikke helt å forstå at våre barn ikke klare det. Vi kommer aldri til å gi etter press, press er noe min datter må helt enkelt lære seg. Min datter er bare 7 år, alt for tidlig
 
Jeg har en 2 klassing, ser mange av kompisene har egen mobil. Vi har en husmobil som han kan bruke hjemme. Går han ut får han et klokkeslett å.forholde seg til. Og går han hjem til noen ber han foreldrene sende en sms til oss (det har vi aldri bedt han om)
 
Kun han på 15 som har mobil her..har en som blir 10 år i sommer som skal få mobil da.
 
Nei de fleste av oss klarte oss uten mobil når vi var små så klare ikke helt å forstå at våre barn ikke klare det. Vi kommer aldri til å gi etter press, press er noe min datter må helt enkelt lære seg. Min datter er bare 7 år, alt for tidlig

Ja. Vi klarte oss uten mobil... Men nå har verden beveget seg noen hakk siden den gang og verden har blitt "farligere" enn før desverre... Jeg syns det er veldig betryggende at min datter har mobil på seg, det finnes mange syke mennesker der ute og hører stadig historier om kassebiler og lignende...
 
Ja. Vi klarte oss uten mobil... Men nå har verden beveget seg noen hakk siden den gang og verden har blitt "farligere" enn før desverre... Jeg syns det er veldig betryggende at min datter har mobil på seg, det finnes mange syke mennesker der ute og hører stadig historier om kassebiler og lignende...
Jaja :) eg kunne ikke slippe datteren min ut om eg tenkte på det. Mobil hjelper svært lite om man blir tatt eller noen forsøker på noe. Den mobilen har dessverre ikke hjelpe de stakkars folk som har opplevd det dessverre... Men dette er min mening :)
 
Ja. Vi klarte oss uten mobil... Men nå har verden beveget seg noen hakk siden den gang og verden har blitt "farligere" enn før desverre... Jeg syns det er veldig betryggende at min datter har mobil på seg, det finnes mange syke mennesker der ute og hører stadig historier om kassebiler og lignende...
Slike biler fantes da jeg var lita også. Vi bor på samme sted, er ikke farligere eller flere gale folk her nå enn da som jeg vet eller hører...
 
Jaja :) eg kunne ikke slippe datteren min ut om eg tenkte på det. Mobil hjelper svært lite om man blir tatt eller noen forsøker på noe. Den mobilen har dessverre ikke hjelpe de stakkars folk som har opplevd det dessverre... Men dette er min mening :)

Med dagens teknologi kan et barn med mobil i lomma lett spores opp så noe kam det hjelpe ;)
 
Slike biler fantes da jeg var lita også. Vi bor på samme sted, er ikke farligere eller flere gale folk her nå enn da som jeg vet eller hører...

Hørte aldri om det her før heldigvis men siste året har det vært mye pg ofte :(
 
Back
Topp