Barn med magesmerter

karaoke

Ingen småbarnsmor lenger...
Jeg har en datter på snart 9 år som har slitt med magesmerter av og på siden hun var rundt 2 år. Har vært hos legen utallige ganger, har vært på sykehuset for sjekk en gang for noen år siden og fikk da beskjed om at hun hadde barnehagemage...altså at hun gikk og holdt seg for hun ville ikke gå på do i barnehagen. Det vet jeg ikke stemmer da jenta mi gjerne sitter på do med åpen dør, og barnehagen har vært veldig bevist og flink med oppfølging. Hun har stått fast på mageløsende (glemte navnet i farten) over en lang periode, og har holdt seg borte fra banan og melk i 4 mnd etter råd fra legen i en periode...men nå er hun egentlig bare verre... Hun er så stor at hun skjønner at smertestillende hjelper, og spør derfor etter dette... Jeg føler meg ond som ikke ønsker å gi henne dette så ofte. Hun har nå harr spybøtte ved siden av senga i 1,5 uke for hun har så vondt at hun er kvalm... Men det varer bare i  noen minutter...høyst en time så er det over for en stund. Noen ganger får hun det flere ganger om dagen, så går det kanskje to uker til neste gang.

Er det noen som har vært borti det samme...erfaringer... tips om ting som er lurt å gjøre.

jeg har ikke erfaring med dette, men dytter for deg!

hmm kan isje ver nyrestein eller noe i den duren som gjør d ? hørtes isje mye godt ut uansett ka d kan ver ! god bedring og håpe dåkke finne ut av d :)

Hei
Historien din likner veldigt på datteren min sin.
Har og våre fram og tilbake hos leger. Våre innlagt på sykehuset også et par ganger.
Men vi fikk til slutt Movicol pulver.
Det står at det ikke skal gis til barn under 12 år,men nå er hun 11 år. Og har gått på det i vel 5-6 år nå (ikke hele tiden)
Men det har hjelpt oss,og perdags dato så er det kun få perioder hun trenger det nå.
Så det virker som at tarmsystemet begynner å virke normalt.
En ny hverdag

hadde villa bedt de om full utredning, å ikke gitt mej før de ga mej et svar. jenta mi gir ikke uttrykk for at ho har vondt i magen. men ho promper stadig vekk, har løs mage å kaster opp sporadisk.. ho er bare 2år ennå, så kansje derfor ho ikke gir uttrykk for magevondt, eller at ho ikke har det.. så no venter ej spent på hva blodprøvene sier. gir mej ikke før ej får noe svar. (er flere ting som gjør ej vil ho skal sjekkes).

Dere må bare stå på derres og få en ordentlig utredning en må ikke gi seg. I helsevesene må en stå på for å få igjenom det en vet er det ebste for barne til tider. Ikke slå deg til ro med et svadda svar da ber du om mer utredning
Er ikke normalt at et barn ska ha så store smerter at de kaster opp
lykke til

Takk for svar. Tror ikke det er nyrestein. Hun har hatt dette siden hun var ca 2 år. Tenkte å ta hun med til legen igjen snart. han pratet litt om ul sist vi var der...så kanskje det blir neste steg på veien. kan jo høre med han om det pulveret da...men vet ikke om hun egentlig sliter med treg mage heller...sier ikke det når jeg spørr i alle fall.

huzky skrev:
jeg har ikke erfaring med dette, men dytter for deg!

karaoke skrev:
Takk for svar. Tror ikke det er nyrestein. Hun har hatt dette siden hun var ca 2 år. Tenkte å ta hun med til legen igjen snart. han pratet litt om ul sist vi var der...så kanskje det blir neste steg på veien. kan jo høre med han om det pulveret da...men vet ikke om hun egentlig sliter med treg mage heller...sier ikke det når jeg spørr i alle fall.

Må bare si at jenta mi har heller ikke treg mage.  Hun har også våre på ul både med å uten kontrast væske.
Og de mente da at det hva noe med plassering/sving på tarmene på venstre side som forårsaket de store magesmertene.
Hva derfor vi fikk movicolen,for prossesen igjenom tarmene skulle bli bedre.
Forresten har du tatt avføringsprøve??
Høres gjerne litt ekkel ut men ta å studer/kikk på form farge på avføringen.(med tanke på unormal avføring vis du forstår hva jeg mener)
Vi har mått holdt på med det,for å få hjelp rett å slett

Back
Topp