Barn med kløe på et øye

• Trådstarter Trådstarter B
  • Opprettet Opprettet

B

Elsker forumet
Gutten min på 4 år klør en del på øynene. Lott begge, men helt tydelig mye mer på det ene. Han har atopisk eksem, og legen mente først det kanskje var huden rundt som klødde så vi har smurt med canoderm rundt øyet. Nå har vi fått utskrevet en øyesalve mot betennelse, som skal på øyet. Han er ikke rød på selve øyet,men gnir og gnikker så han blir rød og sår rundt øyet.

Allergi tenker vi det ikke er siden det er tydelig mer på bare ett øye. Tenker likevel at kanskje noe allergimedisin vil bli det neste vi prøver hvis ikke salven nå hjelper.

Noen andre som har erfaring eller ideer om hva det kan være? Har stått på i perioder fra juletider, mer intenst nå siste tiden. Vi har ikke dyr og plantene våre er allergivennlige. Vi må få slutt på denne kløen, han plages.

Har dere (legen) forsøkt å ha i kontrastvæske i øyet for å sjekke om øyet er tørt? Jeg har vært plaget med tørre øyne i perioder, og det klør gjerne :happy: tenker at ikke begge må være tørre, men det har jeg ikke erfaring med. Kanskje en optiker er best for å få sjekket det? Er i alle fall der jeg har fått sjekket mine øyne.

• Liker
Reactions: B
Kan godt være allergi selv om man klør mer på ett øye. Jeg gjør det selv.

• Liker
Reactions: B
Har dere (legen) forsøkt å ha i kontrastvæske i øyet for å sjekke om øyet er tørt? Jeg har vært plaget med tørre øyne i perioder, og det klør gjerne :happy: tenker at ikke begge må være tørre, men det har jeg ikke erfaring med. Kanskje en optiker er best for å få sjekket det? Er i alle fall der jeg har fått sjekket mine øyne.
Takk for svar. Så langt synes vi han klør mindre etter han fikk salve på øyet, men vi får se de neste par dagene. Vi har også tenkt optiker, de er jo eksperter på øyer.

Kan godt være allergi selv om man klør mer på ett øye. Jeg gjør det selv.
Ok, vi tenker å kanskje prøve allergimedisin hvis ikke salven virker. Så langt synes vi kanskje han klør mindre på øyet etter salve enn han har gjort. Vi får se i dag, særlig etter en dag i bhg.

Ok, vi tenker å kanskje prøve allergimedisin hvis ikke salven virker. Så langt synes vi kanskje han klør mindre på øyet etter salve enn han har gjort. Vi får se i dag, særlig etter en dag i bhg.

håper det gikk bra med øye i barnehagen i dag :)

Back
Topp