Barn med kattealergi- Skaffe hund ?

camilla82

Elsker forumet
Hei
Vi har veldig lyst på hund, men begge guttene har slått ut på katt og heste allergi, kan dette trigges hundeallergien dersom vi skafffer oss hund ?
Noen som vet?

Er veldig glad i dyr, men ungene kommer først selvfølgelig :)

Har du lagt merke til om de reagerer på hunder?
Jeg ville tatt de med til en kennel, oppdretter eller et annet sted der det er mange hunder, for å teste litt om de er allergisk.

Jeg er selv allergisk.På sånne allergitester (både blodprøver og prikktester) jeg har tatt så får jeg alltid mest utslag på katt, men jeg synes selv jeg er mer allergisk mot hunder. Jeg har astma i tilegg da, så kanskje derfor.

Dessverre er det stor mulighet for at de da også har en allergisk reaksjon mot hund så jeg ville hvert mye på besøk hos noen som har hund først bare sånn for å være sikker på at de ikke får en allergisk reaksjon først

Nei, det ville jeg ikke. Er jo en risiko at det utarter seg, og allergi er ikke noe å "spøke" med, kan fort bli veldig farlig. Valpe pels gir også ofte sterkere reaksjoner enn voksen hund pels.

Tror dessverre det er stor sjans for allergi for hund også, siden de reagerer på katt og hest. Ville ikke anskaffet meg hund da!

Back
Topp