Barn med i begravelse...

Hva tenker dere om å ta med en treåring i begravelse?
Vi har fortalt at oldefar er død, og han forstår at vi ikke skal treffe han mere. Men, vi ble usikker på om han egentlig har noe i en begravelse å gjøre.
Det er en naturlig del av livet, så jeg tenker at det er i orden. Det er ikke sikkert de forstår så mye, men tror heller ikke de tar skade av dette... Og en gang må være den første. Er vel egentlig ingen fasit her ☺
 
Vi hadde med mini på snart 1,5 år i konfirmasjon i kirken. Han måtte underholdes eller gå rundt for å ikke bli lei. Så han blir ikke med i begravelse med det første. Jeg hadde nok blitt stresset og følt at vi var til bry i en sånn situasjon.
 
Tror jeg ville latt 3-åringen gjøre noe annet den dagen... Han blir vel garantert utålmodig i kirken og dere kommer vel til å føle at han forstyrrer stemningen, tror jeg. Men er jo lettere hvis det er lett å finne barnevakt som uansett ikke ville gått i begravelsen. Er jo dumt hvis en av dere må la være å gå.
Uenig. Familie har alt å gjøre i en begravelse, og mange barn er mye flinkere enn du tror.
 
Jeg har hatt med 2 år + 11 mnd-åring og baby i begravelse og det gikk strålende.
 
Back
Topp