Barn med hyppig diaré?

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Noen som har/ har hatt det?

Her er vi nå på 3. runde med diaré siden begynnelsen av november.
Hver gang er det syke ansatte og barn i barnehagen med omgangssyken, men vår har bare diaré og ikke oppkast.

Lurer på om det kan være noe annet, er vel ikke normalt å få det såpass ofte?

tror man er litt forskjellig sånt. jeg kaster sjelden opp og når jeg gjør det er det som regel kun en gang - resten kommer andre veien...

er det ordentlig diare? altså brunt vann (eventuelt med klumper) eller er det bare "løs mage"?

Det kan faktisk være forstoppelse.
Ihvertfall hvis det ikke virker smittsomt for resten av familien.
Dette fordi at hvis det er noe som sitter fast så er det det som er løst som kommer ut om du forstår hva jeg mener. Så løs mage er faktisk et tegn på forstoppelse.
Det finnes midler for å tømme tarmen. Det er reseptfritt, men du bør jo ikke brukte det på barn før du har snakket med lege først.

Har ei venninne som trodde det var alt mulig galt med gutten sin. Han ble testet for melkeinntolleranse og mye annet rart og dette gikk over flere år. Da de fant det ut tok det flere år å få tarmen helt fin igjen. Måtte tenke veldig på kostholdet og masse rart.

Men det er mange ting det kan være. Høres nesten ikke ut som diare så hvis det fortsetter på den måten ville jeg hørt med legen.

min søsters familie har hatt 4 runder med omgangssyken der minstejenta på 15 mnd har fått det meste. Det er noe jævelskap , skikkelig agressivt virus i sving!

Har du prøvd og kutte ut melkeprodukter? Min eldste hadde også hyppig diare så jeg kuttet ut melk og vips da var alt normalt igjen[;)]

Back
Topp