Barn med gluten alergi

Snart4kids

Gift med forumet
Noen her som har barn med det?
Hvor tidlig fant dere ut at barnet hadde det?

Her mistenker jeg at lille på snart 9 måneder har det, kan ikke utelukke det.
For hans far har det, begge brødrene til faren, ungene til brødrene og bestemora til lille (alle på en side)
Håper ikke at lille har det.

Er det mye jobb med et barn som lever gluten fritt ? (altså mye mat laging og slikt)
Sambo følger ikke dietten men det er hans valg.Har min unge det så skal den følges med punk og prikke.

dytt[:)]

datteren min fikk diagnosen da hun var 7 år gammel.
det var en overgang å begynne å lage glutenfri mat, men vi fikk det raskt inn i rutinene. Det er jo en fordel for dere hvis dere finner det ut når barnet ditt muligens får diagnosen så tidlig da... det var en stor overgang for datteren min da hun måtte legge om kosten. Men nå er hun veldig flink og passer på selv og vet veldig godt hva hun kan spise og ikke spise.

Vi har kun glutenfrie middager hele familien da, for det er jo ikke noe vits i å lage to forskjellige :-)

Det kan jo være bra for samboeren din og da, hvis dere må begynne å lage glutenfri mat - for jeg er sikker på at livskvaliteten hans blir mye bedre om han tar sykdommen sin alvorlig... for det er absolutt ikke bra å leve et liv uten at kroppen tar opp de næringsstoffer den trenger fra maten.

Gå til legen og få tatt en blodprøve - da får dere svar på om barnet har det eller ikke. Hvis prøven er positiv blir dere henvist videre til gastroskopi for å få en sikker diagnose. Men husk at dersom prøven hos legen er negativ kan cøliakien utvikle seg når barnet blir større.

Æ har ei datter på 10 år som har cøliaki.
Var litt mye plunder i begynnelsen før vi fikk rutiner på alt. Men nå, mange år etter, så er alt reine rutiner.
At pappan velger å ikke spise glutenfritt er etter min mening egoistisk..han driver rovdrift på kroppen og utsetter seg i tillegg for kreftfare.
viser det seg at barnet har cøliaki så håper jeg han tar seg selv i nakken og viser seg som det gode forbildet han burde være.

Ja det kommer han til og gjøre!!, han fulgte dietten lenge men så sprakk han.
Har sagt det til han men han får styre det selv.
Har barnet vårt gluten allergi så blir ALL MAT HER I HUS glutenfritt, når jeg lager brød og middager.[:D]

ORIGINAL: tindra

Æ har ei datter på 10 år som har cøliaki.
Var litt mye plunder i begynnelsen før vi fikk rutiner på alt. Men nå, mange år etter, så er alt reine rutiner.
At pappan velger å ikke spise glutenfritt er etter min mening egoistisk..han driver rovdrift på kroppen og utsetter seg i tillegg for kreftfare.
viser det seg at barnet har cøliaki så håper jeg han tar seg selv i nakken og viser seg som det gode forbildet han burde være.

Ja de har jeg smakt, de er gode[;)]
ORIGINAL: Tonjemoren

mye god glutenfri mat! De glutenfrie vaflene er forresten myye bedre enn de med gluten [:D]

Back
Topp