barn med feberkramper??

chriz

Gift med forumet
snuppa mi fikk feberkramper her for et par uker siden. så fikk medisin til henne om det skulle skje igjen.

det ej lure på er hvor nøye er dere på at barnet har med seg medisinen på som feks overnattinger osv?? slik som med snuppa så kan det jo bare ha vært et engangstilfell. men der igjen man vet jo ikke når de evt skulle få. tar dere med når dere skal ut å reise?

Ja, det har mitt barn hatt med seg når han overnatter borte. Hvorfor ikke? ;)

bare lurer, for føler ej e en av de overhysteriske mødrene! hehe.. men er jo det at man aldri vet om de kan få det igjen, å evt når.

Fikk ikke no medisiner vi når Magnus hadde det..

Hadde nok sendt det med på overnatting og sånt jeg for feber og krampene kan jo komme fort, magnus gikk fra frisk til over 40 i feber og kramper på 2-3 timer

Vi fikk også medisin som skulle stoppe krampene.. men det var bare hvis krampene varte i mer enn fem minutter, noe de ikke gjorde heldigvis.. Det er ikke mer sannsynlig at barn som har hatt feberkramper, får det igjen, enn at andre barn får det, sa legen til oss.

nå har ikke ungene her feberkramper
men jenta har epilepsi og gutten har migrene, begge ungene har med seg akutmedisin selv om det er sjeldent at de har bruk for det

Rebecca85 skrev:
Fikk ikke no medisiner vi når Magnus hadde det..

Hadde nok sendt det med på overnatting og sånt jeg for feber og krampene kan jo komme fort, magnus gikk fra frisk til over 40 i feber og kramper på 2-3 timer

her gikk snuppa fra 38 til 41 på 45min/ 1time..

SuperBerta skrev:
Vi fikk også medisin som skulle stoppe krampene.. men det var bare hvis krampene varte i mer enn fem minutter, noe de ikke gjorde heldigvis.. Det er ikke mer sannsynlig at barn som har hatt feberkramper, får det igjen, enn at andre barn får det, sa legen til oss.

jepp. er derfor ej lure litt.. hvor hyper skal ej være på det!

Jenta vår hadde det i slutten av januar, 29 januar. Aldri vært så redd før..Hun "forsvant" og var blåsvart i ansiktet, null kontakt med henne.

Den pakken du får har jo flere doser, her har barnehagen har en, og de har kopiert bruksanvisningen, så har vi en i hver vår bil i tilfelle vi skal plasser men glemmer å ta med for vi tar alltid bil dit vi skal. Så har vi resten hjemme. Skal til alta i påska og da skal det være med dit også.

Sannsynligheten får at barn som har hatt feberkramper får det igjen er 30-40% i følge det legene sa til oss på sykehuset i kr.sund. Bedre å ha det med overalt enn å tenke hvor dum man var som ikke tok det med om ungen får det igjen. Gjør som oss, 1 i bhg, 1 i hver bil som dere har, resten hjemme og alltid med om dere skal andre plasser. Mødre skal være litt hysteriske når det gjelder barna:P

Back
Topp