barn med far i fengsel.

dite

Forumet er livet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
er det noen som vet om besteforeldrene kan KREVE å overta far sin samværsrett mens han soner i fengsel?? jeg føler at jeg blir presset til å skrive under på en avtale jeg ikke har lyst til å skrive under på,og jeg lurer på om de kan presse meg til det?? noen som kan være så snill å hjelpe meg??

nei ka i himlens navn er det for noke??? Ka besteforledra skal inn i det bildet for? Besteforeldre er bestefoledre og ser ikkje poenget med at de skla inn i oppdrager-rolla uten at det spes tilfelle som død osv...

ORIGINAL: teba

nei ka i himlens navn er det for noke??? Ka besteforledra skal inn i det bildet for? Besteforeldre er bestefoledre og ser ikkje poenget med at de skla inn i oppdrager-rolla uten at det spes tilfelle som død osv...

det er det jeg oxo mener,men det er hvis bare jeg som mener det her... takk for støtten!!

Nei, nei, nei... det hørtes rart ut. Tror ikke det er lov altså. Ikke skriv under på noe før du har hørt med enten trygdekontoret eller advokat.
Klem

FOR ALL DEL ...IKKJE SKRIV UNDER PÅ NOKE SOM DU ER USIKKER PÅ!!!!!! FÅ EIN ADVOKAT ELLER LÆRAR ELLER NOKEN INNEN BAARNEVERNET TIL Å SJÅ DET FØRST!!!!

skriv ikkje under FØR DU VEIT KVA DU SKRIVER UNDER PŨ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

ORIGINAL: dite

er det noen som vet om besteforeldrene kan KREVE å overta far sin samværsrett mens han soner i fengsel?? jeg føler at jeg blir presset til å skrive under på en avtale jeg ikke har lyst til å skrive under på,og jeg lurer på om de kan presse meg til det?? noen som kan være så snill å hjelpe meg??

Det kommer ann på, besteforeldre går jeg ut i fra at du mener dine svigerforeldre, altså hans foreldre?

I såfall hva mener han selv (faren til barnet), har han farsrett har han noen (men begrensede) rettigheter til å formidle sin farsrett til f.eks sine foreldre hvis det ligger saklig grunnlag for det, men da må den/de andre (du) som har foreldrerett samtykke.
Uten ditt bindende samtykke er besteforeldre like nært beslektet rent juridisk som om du/han plutselig skulle gitt bort foreldreretten til f.eks et helt annet par / ukjente, og da må det igjen gå som adopsjon og da må dere samtykke begge to. (med mindre han eller rettsvesenet finner saklig grunnlag for å frata deg foreldreretten pga. vern om barnet/barnevern av andre årsaker fra din side, noe jeg regner med ikke er tilfelle her.)

Kort sagt:
Ingen andre enn de / den som har foreldreretten kan påkreve seg samvær/samværsrett med barnet, ikke engang skolesystemet (man har f.eks rett til å gi barn privatopplæring hjemme hvis man absolutt på liv og død vil det).

Hvis du ikke misbruker/er blitt anklaget for misbruk av barnet, er i stand til å forsørge barnet med eller uten trygd, så kan ingen, heller ikke faren, overskrive samværsrett til besteforeldre uten ditt samtykke.

Høres helt feil ut i mine ører!!!!! Håper du finner ut av det!! Og si fra til oss hva du finner ut av, please!![:)]

tror ikke de kan det,håper virkelig ikke det ..er nemlig i samme situasjon,, i såfall blir det rettsak på meg vet jeg.. [:@] å ble litt skremt her nå jeg...

Ikke skriv under på noe før du finner ut av dine rettigheter og hva de vil.
Lykke til [;)]

Nei dette hørtes ikke noe serlig ut i det hele tatt!
Jeg ville ikke ha skrevet under på noe som helst før du har undersøkt
med trygdekontoret..Men tviler sterkt på at besteforeldrene kan kreve omsorg for barnet[:)]
lykke til[:)]

Back
Topp