Barn med epilepsi

Pallar

Elsker forumet
noen her som har det?

Legene på sykehuset mistenker epilepsi på guttungen min på 3 år.
Etter to anfall på 5 timer har jeg vært livredd hele helgen.
I går lå vi på sykehuset, så da sov jeg jo inntil han, samt at jeg hadde ringesnora rett over hodet mitt.
Nå har jeg lagt han for kvelden her hjemme, og jeg kjenner jeg har helt hetta! Hvordan skal jeg vite om han får anfall eller ikke?

Kan noen med epilepsibarn fortelle litt om hverdagen sin?

er det ingen som har kjenskap til dette?

Vesla hadde epilepsi fra hun var 3 uker til hun var 7 mnd, vokste det heldigvis av seg. Hun ble medisinert og fulgt opp av barnelege på sykhuset her.
Jeg ble egentlig ikke så veldig skremt, siden jeg selv har epilepsi. Vi tok sjangsen på å la henne sove alene siden det var det hun var vant med mens hun var syk, og kikka normalt inn til henne om natta. Om dagen så sov hun i stua hvor vi var.
Det ser og oppleves dramatisk for de som er rundt.

Anfallene vil som regel gå over av seg selv. Om de varer lengre enn 5 min så ring 113.
Viktig at du får kontakt med han når han våkner etter et anfall :-) 

Tusen takk for svar.

Jeg er litt skeptisk til om han får anfall på natta og det ikke gir seg. Hvordan skal man få med seg det da? :(

Hvordan opplever du det når du får anfall? husker du noe? kjenner du noe i forkant? Har du vondt? Og bli du sliten etterpå?

Min sov seg gjennom nesten hele dagen etter de to anfallene sine, stakkar :(

Nå er jeg godt medisinert heldigvis:-) Men jeg er veldig sliten når jeg har hatt anfall..
Over 20 år siden jeg hadde et granmal anfall, så det begynner å bli en stund siden.
Har nå ikke hatt anfall av særlig varihet på 5-6 år heldigvis

Les her om hjelpemidler som dere kan trenge :-)
http://www.epilepsi.no/medisinsk-/hjelpemidler/

Jeg har vokst opp med alvorlig epelepsi og har vokst av meg det. Fikk diagnosen da jeg var nesten 3 år og ble friskmeldt da jeg var 24. Send meg pm hvis du vil vite, jeg kan veldig mye om det her og hvordan det er å leve med det. Både fra mine foreldres ståsted og spesielt mitt eget.

Back
Topp