Hos helsesykepleier tok barnet mitt synstest. På den tavlen så hun 3 linjer for lite, å vi er henvist til øyelege. Det jeg lurer på er egentlig hva deres barn med dårlig syn så på tavla/ikke så å hvilken styrke de endte opp med på briller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Vi trudde ikke eldste så dårlig heller. Nr 2 sjekket også av på alt men han ser helt fint. Google er ikke en venn når det gjelder sånt. Egentlig så hun veldig dårlig og merket det ikke før Hu fikk briller. Hu begynte å kommentere ting som vi trudde at hu så. Som feks så Hu plutselig fly på himmelen helt klart, noe vi trudde siden Hu altid har pekt og sagt fly men tydeligvis var det lyden. Så vi hadde absolutt ingen mistanker før timen hos hs. Øyelegen var enig og Hu har brukt briller siden. Hu tar av seg brillene og løper rundt som om Hu ser bra uten så barn klarer tydeligvis å skjule det. Datteren til stebroren min ser vanvittig dårlig men ingen skjønte det før timen hos hs, utrolig hva disse barna kan skjule. Hu hadde så høy styrke at øyelegen anbefalte med å øke styrken gradvis for barnets del. Har sett ett barn som er registrert blind men ser noe, hu oppførte seg som man på en måte forventer at folk med dårlig syn oppfører seg. Men hu er tross alt mer eller mindre blind. Hu lekte men måtte ha ting veldig nærme for å se, hu klarer å sette leker på rekke på bord uten å bomme osv. Skulle nesten ikke tru at hu så så dårlig som hu gjorde.Jeg ble egentlig litt øverasket over dårlig syn, hun virker ikke som en som ser dårlig, men ser etter litt googling at noen av tegnene har hun. MEN jeg ser at lillesøsteren kan tikke av på nesten alle tegn, så kanskje hun burde blitt undersøkt også ! Jeg har selv dårlig syn, -4 på begge. Begynte med linser i 8.klasse, men hadde trolig sett dårlig lenge. Husker det var som en ny verden den første dagen linsene var på![]()
Google kan være bra det om du er kildekritisk.Vi trudde ikke eldste så dårlig heller. Nr 2 sjekket også av på alt men han ser helt fint. Google er ikke en venn når det gjelder sånt. Egentlig så hun veldig dårlig og merket det ikke før Hu fikk briller. Hu begynte å kommentere ting som vi trudde at hu så. Som feks så Hu plutselig fly på himmelen helt klart, noe vi trudde siden Hu altid har pekt og sagt fly men tydeligvis var det lyden. Så vi hadde absolutt ingen mistanker før timen hos hs. Øyelegen var enig og Hu har brukt briller siden. Hu tar av seg brillene og løper rundt som om Hu ser bra uten så barn klarer tydeligvis å skjule det. Datteren til stebroren min ser vanvittig dårlig men ingen skjønte det før timen hos hs, utrolig hva disse barna kan skjule. Hu hadde så høy styrke at øyelegen anbefalte med å øke styrken gradvis for barnets del. Har sett ett barn som er registrert blind men ser noe, hu oppførte seg som man på en måte forventer at folk med dårlig syn oppfører seg. Men hu er tross alt mer eller mindre blind. Hu lekte men måtte ha ting veldig nærme for å se, hu klarer å sette leker på rekke på bord uten å bomme osv. Skulle nesten ikke tru at hu så så dårlig som hu gjorde.
Ta det med ro og forbered barnet på briller. Bedre å være forberedt når man kommer til øyelegen enn å overraske barnet der. Datteren min var såpass forberedt at hu hadde blitt skuffa hvis Hu ikke fikk briller.
Nei det er sant, men det var ganske tydelig på ungen at det ikke var på grunn av konsentrasjon eller forvirring. Hun ble frustrert selv fordi hun ikke kunne se.å hun svarte feil på akkurat samme plassHer så nr 1 feil på 2 linjer og ble henvist til øyelege. Ble overrasket for jeg har alltid ment at han ser godt. Øyelege konkluderte med det samme som meg at gutten ikke har noe synsproblemer. Øyelegen sa at han ofte får inn barn som har sett feil hos hs, men at det er pga helt andre ting enn synsproblemer. Så det trenger ikke bety at barnet har synsproblemer selv om det ser feil på testen hos hs.
Nei det er sant, men det var ganske tydelig på ungen at det ikke var på grunn av konsentrasjon eller forvirring. Hun ble frustrert selv fordi hun ikke kunne se.å hun svarte feil på akkurat samme plass