Barn med briller

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
vi har et barn med briller. Han fikk dekt briller pga synet. Kan vi søke om å få solbriller med styrke i også?

Nei desverre
Fikk beskjed om at solbriller må dekkes selv

Ok.. skjønner ikke logiggen. Barn må bruke briller pga synet, får dekt på nav.
Men solbriller med styrke ?
Det er anbefalt at barn skal bruke solbriller på påskefjellet og om sommeren med sterk sol.. men da er det plutselig ikke så nøye med å bruke brillene hver dag da som legen sier?

Skjønner de må sette ei grense.. men irriterende

Nei. Men vår optiker tilbydde oss en innfatning med magnetisk solbrille sist. Kanskje det kan være noe. Jeg hadde ikke sett det før.

Vi har brukt suncover til vår, sånne solbriller som brukes utenpå brillen. Hel solbrille med stand altså fra polaroid.

Det hadde jeg selv også inntil jeg fikk solbriller med styrke for et par år siden. Det føles litt drøyt å kjøpe det til min sønn ettersom han forandrer styrke hvert år. Mine briller har vært stabile i 15 år.

Nei det er ikke dekt. Spurte selv i fjor. Men på optikeren her har de kule briller som man kan utenpå sine egen briller til en ganske grei pris. Min datter bruker dem hele tiden. Får også vanlige barnesolbriller på feks Nille som går utenpå de vanlige brillene men de kan være litt plagsomme ved at de sklir ned.

Screenshot_20190414-211841_Gallery.jpg sånn ser de ut. Beklager rotet vi ommøblerer og startet i går.

Nei, men Specsavers har to for en så da kan dere velge par nr to som en solbrille.
Har en sønn med 6,5 pluss i styrke så vi er avhengige av solbrillene på sommeren.

Sønnen min har +9.5 og +2.5 (kan trygt si han er totalt avhengig av briller, har selvsagt også skjeve hornhinner, samsynsproblemer og skjult skjeling følger med på lasset). Fikk nettopp nye briller og på Brilleland hadde de nå ta to - betal for én. Fikk derfor med solbriller med styrke uten å betale noe ekstra. Får selvsagt dekket briller grunnet synsproblemene sine. Det hjelper sikkert ikke deg nå ettersom man må bestille begge parene samtidig. Neste gang barnet ditt trenger nye briller, se etter slike tilbud! Normalt sett har han faktisk ikke fått med det andre paret gratis på grunn av at brillene dekkes av Helfo (bortsett fra deler av innfatningen), men denne gangen spurte optikeren. Kan derfor ikke garantere at man får to par ved slike kampanjer, men verdt et forsøk.

Back
Topp