Barn med blod i urinen

[Hildemor]

Elsker forumet
Noen som har opplevd det? Minsten sin urinprøve slo ut på blod, og vi skal ta ny til dyrkning. Blodprøver er fine og det er ikke UVI. Kan jo være en rift da.. Hva annet kan det være?

Vår lille gutt har blod i urinen fra tid til annen uten at han har noen rifter. Med hans familiehistorie på farssiden med flere dødsfall av nyreproblemer, er det en liten mistanke om Alport syndrom. Skal til barnelege for andre gang om ikke så lenge (venter på time).

Hva annet blod i urinen kan komme av, aner jeg ikke. Det første som slår meg er at det kan være noe med nyrene eller sår/rifter.

ORIGINAL: blessa

Vår lille gutt har blod i urinen fra tid til annen uten at han har noen rifter. Med hans familiehistorie på farssiden med flere dødsfall av nyreproblemer, er det en liten mistanke om Alport syndrom. Skal til barnelege for andre gang om ikke så lenge (venter på time).

Hva annet blod i urinen kan komme av, aner jeg ikke. Det første som slår meg er at det kan være noe med nyrene eller sår/rifter.

Uff da, godt det blir fulgt opp[:)] Er det synlig blod og da? For det er det ikke her... Tenker liksom en slags infeksjon..som regel er det jo ufarlig da[:)]

Er synlig av og til. Men man kan ha blod i urinen uten at det er synlig. Jeg ville tenkt på sykdomshistorikken bakover i familien i tilfelle det er noe alvorlig. Men det er nok kanskje fordi det lillegutt forhåpentligvis ikke har, er greit å oppdage tidlig.

Men jeg aner ikke hva det kan være i ditt tilfelle. Var det oppdaget proteiner i urinen, eller var det kun blod?

ORIGINAL: blessa

Er synlig av og til. Men man kan ha blod i urinen uten at det er synlig. Jeg ville tenkt på sykdomshistorikken bakover i familien i tilfelle det er noe alvorlig. Men det er nok kanskje fordi det lillegutt forhåpentligvis ikke har, er greit å oppdage tidlig.

Men jeg aner ikke hva det kan være i ditt tilfelle. Var det oppdaget proteiner i urinen, eller var det kun blod?

Bare blod, og det er ikke synlig, fikk bare utslag på urinprøven..

opp[:)]

Da ville jeg krevd ordentelig sjekk hos lege.

Sønnen til ei venninne av meg hadde blod i bleien, legen trodde først det var uvi, men siden medisinen ikke hjalp, ble han undersøkt grundigere. MR...

Han var alvorlig syk...

Jeg skriver ikke dette for å skremme, men ta det alvorlig, selv om det sannsynligvis ikke er noe farlig

Jeg har ofte blod i urinen.. Noen ganger synlig..
Og jeg har blitt sjekket ganske så grundig.. Så jeg hadde krevd henvisning til sykehuset hvis neste prøve og gir utslag[:)]

Back
Topp