Barn med bankkort

Overraskelse

Glad i forumet
Desemberlykke2017
Vi har holdt litt igjen på det, men vi må bare innse fordeler med det:oops:
Hvor mye får barna inn på kortet i mnd?

Er så usikker på hvor mye hun skal få fast. Da tenker jeg at disse pengene skal gå til til kos som f.eks aktiviteter og shopping som ikke er «nødvendig» og evt. dyre ting som hun ønsker seg.
 
Hvor gammel er hun?
 
Finnes det virkelig bankkort for småbarn?
Jeg trodde det fantes bare sånn bankkort som var gavekort
 
Mine to eldste har, 12 og 15 år. Jeg synes det er praktisk, kan overføre penger på sekundet fra egen nettbank, selv om de befinner seg på en helt annen plass en meg.
 
Finnes det virkelig bankkort for småbarn?
Jeg trodde det fantes bare sånn bankkort som var gavekort

Jada, det gjør det. Her har venner fått bankkort lenge før våres datter. Har holdt litt igjen pga hun skulle lære seg verdien av penger, samt fysisk skal ha mulighet til å se og føle på hva hun har.

Mine to eldste har, 12 og 15 år. Jeg synes det er praktisk, kan overføre penger på sekundet fra egen nettbank, selv om de befinner seg på en helt annen plass en meg.

Derfor vi har tatt det i bruk + at vi mangler ofte kontanter når hun skal noe. Nå slipper vi å stresse med å måtte ta ut.
 
Mine har ikke det. Har ikke tenkt tanken engang. Eldste er snart 13..

Veldig greit at de ikke har begynt å mast om det hos dere.

Jeg husker selv at jeg fikk kort etter konfirmasjonen, men nå må jeg bare henge med verden. Har alt utsatt det en god stund, bare usikker på hvor mye hun skal få.
Ser for oss 500kr i mnd, hun er veldig flink til å hjelpe til her hjemme så veldig usikker på om det er lite eller for mye:eek::oops::nailbiting:
 
Min bonusdatter på 13 år har fått det nå[emoji2]
Vi overfører ikke noe fast i måneden, men hun får litt innimellom om hun skal noe[emoji4]
 
min fikk i sommer
11 år
mange i klassen fikk i fjor


får sum etter jvor mye han gjør hjemmr
 
Mi har ikke bankkort. Hun forstår uansett ikke konseptet med det enda. Foreløpig fungerer det best med kontanter. Mener er viktig at barn lærer seg er dine penger.
 
Bonusen fikk sitt kort før jul ifjor. Da var han 13,5 år. Vi overfører ikke noe fast til han, men fører over penger han gjør seg fortjent til iform av å bidra hjemme.
 
Back
Topp