Barn med allergier

ToTette

Elsker forumet
Februarlykke 2016
Er det flere her som har storesøsken med melkeproteinallergi eller andre matallergier?

Sønnen vår på 17 mnd har melkeproteinallergi og selv om helsestasjonslegen har sagt at det ikke er økt sjanse for at lillebror får det, så vurderer jeg å leve tilnærmet melkefritt under amming fra starten i tilfelle. For å unngå alt for mye uro i starten hvertfall. Hva tenker dere andre med allergibarn?

Frøkna på 8 har melkeallergi og eggallergi.... Samme som meg ;) så regner nesten med at mini får det også ;)

Frøkna på 8 har melkeallergi og eggallergi.... Samme som meg ;) så regner nesten med at mini får det også ;)
Når du har det, så er det vel kanskje økt sjanse for å få det?

Hvilke reaksjoner får hun forresten på egg? Vi lurer på om han kan ha eggallergi også, så skal få tatt en full sjekk når baby er ute og ting har roet seg...

Når du har det, så er det vel kanskje økt sjanse for å få det?

Hvilke reaksjoner får hun forresten på egg? Vi lurer på om han kan ha eggallergi også, så skal få tatt en full sjekk når baby er ute og ting har roet seg...

Nå var vi på "vakt" mtp egg så hun har kunn prøvd vafler etc med litt egg, men hun reagerer som meg... Følelse av tett hals og pustebesvær. Hun måtte få spesiell mme når hun var baby også pga melkeallergi...

Nå var vi på "vakt" mtp egg så hun har kunn prøvd vafler etc med litt egg, men hun reagerer som meg... Følelse av tett hals og pustebesvær. Hun måtte få spesiell mme når hun var baby også pga melkeallergi...
Sønnen vår bruker Pepticate mme nå som jeg ikke ammer lenger. Men merket reaksjoner fra vafler som har hatt 2 egg i røren og diaré og magevondt etter å ha spist stekt egg. Sist hadde han såpass vondt at han ble så hysterisk at jeg ikke klarte å holde han. Men ikke merket pustebesvær.

Sønnen vår bruker Pepticate mme nå som jeg ikke ammer lenger. Men merket reaksjoner fra vafler som har hatt 2 egg i røren og diaré og magevondt etter å ha spist stekt egg. Sist hadde han såpass vondt at han ble så hysterisk at jeg ikke klarte å holde han. Men ikke merket pustebesvær.

Er jo veldig mange forskjellige måter å få reaksjon på så jeg hadde absolutt sjekket det... Eggallergi er ganske alvorlig. Jeg fikk pustestans og måtte hentes med luftambulanse når jeg var liten, pga kake i en bursdag, var vel 5/6 år, plutselig sier det stopp selv om reaksjonen har vært liten før....

Jeg har en sønn med laktoseintoleranse. Husker han gulpet syyyyykt mye som liten. Var hos mange leger men ingen trodde meg på hvor ille gulpingen var.. I senere tid rundt 5 års alderen fikk han diagnosen.. Faren til junior og bebis i magen er hyper allergisk mot melk så kommer nok til å følge med denne gangen og ikke gi meg så lett.

Jenta vår hadde eggallergi til å begynne med, så jeg måtte holde meg unna alt som inneholdt egg eller spor av egg. Hun fikk atopisk eksem om jeg eller hun fikk i seg egg.
Men hun har siden endret allergier mange ganger.

Eldste hadde gulten, melke og egge intoleranse, men har vokst det av seg.
Nummer tre har laktose og melkeprotein allergi
Nummer to og fire har ingenting.

Jeg kommer til å leve som normalt frem til jeg får annen beskjed av legen.

Back
Topp