Barn med allergi og bursdag?

Ingunn_

Glad i forumet
Dere som har barn med matallergi, hva gjør dere når de skal i barneselskap, gir dere beskjed til de som skal ha selskapet, eller forventer dere at maten er tilrettelagt for allergikere?
Er det noen som har fått allergikere i selskap som dere ikike visste om, hva har dere da gjort?

Lurer litt på det samme selv. Om mitt barn hadde hatt allergi, så hadde jeg kontaktet familien som bursdagen skulle finnes sted. Spurt hva de tenkte å servere ol pga allergi. Hadde prøvd alt jeg kunne for å tilrettelagt

ORIGINAL: oslojente1980

Lurer litt på det samme selv. Om mitt barn hadde hatt allergi, så hadde jeg kontaktet familien som bursdagen skulle finnes sted. Spurt hva de tenkte å servere ol pga allergi. Hadde prøvd alt jeg kunne for å tilrettelagt

Ja sant, for det er jo ikke så lett å vite, vi skal ha selskap i morgen, og jeg fikk plutselig for meg at jeg tror han ene har melkeallergi, det er ikke så veldig forenelig med is, sjokoladekake og pølser som vi skal servere, men jeg har ikke hørt noe fra de om at jeg må ta spesielle hensyn..

Jeg spør om jeg skal ta med noe eller om de har noe hun kan spise..

Hvis det er familie, så forventer jeg at de har noe barnet mitt kan spise. Hvis det er andre, så spør jeg hva de skal ha og tilbyr meg å ta med det samme i melke/eggefri variant [:)] Men som regel så er folk klar over det og kjøper inn melkefrie pølser og har noen kaker som er uten egg og melk [:)]

Back
Topp