Barn med øreverk..

trudepude_

Elsker forumet
Hva gjør dere?

Vi var på legevakten i dag og han kunne skimte at hun var litt rød. Fikk ingenting for det, men beskjed om å gi paracet når hun la seg og ny paracet om hun våknet om natta.

Det har vært mye gråt i dag, og blir sikkert litt utpå natta også. Tar henne nok inn til meg, men er det noe annet jeg kan gjøre på nattetid? Dagtid? Som lindrer? [&:]

Hun er 20mnd.

Ibux mikstur hjalp da ingenting annet tok det. Anbefaler å prøve [:)]

God bedring til frøkna, øreverk er veldig slitsomt for foreldrene, og veldig vondt for de små.

Dersom det ikke virker som om parceten lindrer, kan du prøve å gi ibux istedenfor.

Hev ene enden av sengen med 15-25cm så hodet ligger høyt.

Gi drikke om natten når hun våkner. Det kan hjelpe med å få ut litt av trykket i ørene.

Surr masse hvitløk i nøytral olje og avkjøl det. Drypp noen dråper med en q-tips i ett øre av gangen, og la barnet ligge med hodet på siden (det øret med olje opp, så det renner inn) og se på film eller noe i en halvtime. Og så det andre øret.

Det hjelper på smertene med en gang, og hjelper til med å få det til å gå over. Det er et indisk kjerringråd som virker bra. Har fått det ofte selv da jeg var liten. Hjelper veldig når man har vondt. Litt guffent når olja renner inn, men utrolig deilig når det virker.

Kom på en ting til.
Er hun tett i nesen? Da kan det hjelpe på få skylt skikkelig med saltvann. Kjøp Physiomer eller noe lignende, slik at du får en skikkelig sprut, og får skylt godt ut.

Kickie: Takk! Bunnen er hevet ved hodet og har gitt væske (samt satt flaska ved sengen)! Neseskyll får jeg dra ut og kjøpe i morgen, samt ibux! [:)]

Miriel: Dette må muligens prøves (hvis jeg får henne til å ligge i ro så lenge da) - takk!

ORIGINAL: trudepude_

Kickie: Takk! Bunnen er hevet ved hodet og har gitt væske (samt satt flaska ved sengen)! Neseskyll får jeg dra ut og kjøpe i morgen, samt ibux! [:)]

Miriel: Dette må muligens prøves (hvis jeg får henne til å ligge i ro så lenge da) - takk!

Mm, det skader jo ikke å prøve, for det er jo bare olje og hvitløk uansett... Stinker litt kanskje[:D]
Sikkert ikke nødvendig så lenge da, men en liten stund hvertfall, så det får rent skikkelig inn i øret.

Jeg var ett typisk ørebarn, og på 50% av barnebildene mine ligger jeg i senga med lue. Så kanskje det føles mindre vondt for henne også dersom hun har en myk lue over ørene?
Ørene er også koblet opp mot halsen, så forsøk deg frem hva som lindrer best av varm eller kald drikke f.eks?

Back
Topp