Barn, mann og hus...

Camilla81

Forelsket i forumet

Uff, dette hørtes ikke bra ut for deg. Skjønner godt at du ikke vil at du skal være streng, men det er viktig å ta følelser på alvor.

Har du prøvd å snakke med han om dette? Det er jo ikke noe godt å gå rundt å føle det sånn som du gjør nå.

Krysser fingrene for at dere finner ut av dette.

usj.. nei er ikke lett å kombiner så mye :( men hadde jeg vært deg, så ville jeg har tatt meg en prat med mannen. Skal jo ikke være slik at en får gjøre alt , mens den andre ikke får tid til noe..
Ser selv at det er litt tungt når sambo er på bobb + trener 5 ganger i uka. man får liksom ikke tid da til å dra på trening selv di fridagene dem har.. når skal man likom være familie og kjærester da!??

Hanne11 skrev:
Uff, dette hørtes ikke bra ut for deg. Skjønner godt at du ikke vil at du skal være streng, men det er viktig å ta følelser på alvor.

Har du prøvd å snakke med han om dette? Det er jo ikke noe godt å gå rundt å føle det sånn som du gjør nå.

Krysser fingrene for at dere finner ut av dette.

Har forsøkt å snakke om dette før, men det virker ikke som det hjelper... Vi har hatt 1 kveld sammen  alene -på ett år- hvor vi har vært "kjærester"..Da var det jeg som tok innitiativet til å lage en kveld hvor jeg overraska han med sushi og kino... og det var en skikkelig koselig kveld!! 

Han mener jeg bare må si ifra når jeg har lyst til å gjøre noe, så skal jeg da få kommet meg ut.. Men det er bare det.. at når jeg har fri, og har mulighet, og lyst til å dra ut.. så har han på en måte satt av den tiden til noe han skal gjøre...  Og jeg får nesten dårlig samvittighet for å dra ut.. fordi jeg har lyst at han og jeg skal gjøre noe sammen.. eller alle sammen i familien gjøre no sammen...

Er litt rart å tenke over det ... Vi hadde jo en ganske så kald vinter her, så sånn sett har vi ikke kunnet ta så mange trilleturer sammen... Men på 1 år, så har vi vært på 3 trilleturer sammen... Blir lei meg bare ved tanken.. Synes det er så trist at han ikke vil involvere seg mer i vårt familieliv.. Virker som han er vant med ungkars-livsstilen enda... at han ikke klarer å komme bort fra den..

Nå skal det sies at vi har 2 barn i huset, men han er ikke far til mitt største barn.. Så når min datter på 8 år er hjemme annenhver helg, så er det vi som styrer skuta. Han er som oftes ute en eller annen plass..

Må også fortelle at han sendte meg til Tyrkia alene sammen med ei venninne, og det var jo en koselig gest..
Men mest av alt ville jeg jo dratt sammen med han...

Ble mye skriverier her nå ... men jeg må bare få ut frustrasjonen på et vis.. Takk til dere alle som gir meg tips og råd :)

LisaMari81 skrev:
usj.. nei er ikke lett å kombiner så mye :( men hadde jeg vært deg, så ville jeg har tatt meg en prat med mannen. Skal jo ikke være slik at en får gjøre alt , mens den andre ikke får tid til noe..
Ser selv at det er litt tungt når sambo er på bobb + trener 5 ganger i uka. man får liksom ikke tid da til å dra på trening selv di fridagene dem har.. når skal man likom være familie og kjærester da!??

Ja.. riktig.. når skal man være familie og kjærester??... Jeg blir så usikker... Nesten av og til at jeg føler jeg har valgt feil mann... igjen!!!!! emoticon  Men jeg vil jo så gjerne at forholdet skal fungere så bra som mulig.. Vet at man har opp og nedturer, men det er så vanskelig å finne en middelvei hvor det funker for begge to...

lille juvel skrev:
Dette høres ikke godt ut.. her hjelper det iallefall å spille med åpne kort, når det er noe som plager.. Syntes du skal legge frustrasjonene på bordet, det du har på hjertet er jo ikke akkurat urimelig, og det bør han forstå. Er jo så viktig med balanse, men ikke alltid lett å holde riktig kurs i en hektisk hverdag.. Håper dere finner ut av dette på en god måte.., så du slipper å føle på å bli overkjørt. Sender en goo klem

Det er ikke godt .. Håper vi kan finne ut av det på en god måte jeg også:) Takk for klemmen :)

Høres ut som en veldig lei situasjon, og med tanke på jobbtidene deres så er det en vanskelig kabal å få til å gå opp i seg selv - langt mindre med fritids og kjæresteaktiviterer...

Her har vi avtalt at vi har "rett" på en dag i uka hver for "egentid", enten det er trening, forening, venner, spa, kafe... osv. I praksis for oss er det stort sett trening etter jobb.

Hva vi gjør av større ting i helgene varierer, men med en travel hverdag og unger i barnehagen så blir familien en prioritert og om man skal bort i hele eller deler av helgen så er dette noe vi helst planlegger i forkant. Google calendar er i flittig bruk hos oss, den som først booker noe får prioritert den dagen/helga.

Synes absolutt at dere bør prate mer om dette og bli enige om et par faste kjøreregler, f.eks en fast dag i uka som man disponerer egentid, hva man velger å bruke den tiden til - hjemme, ute, trening, venner er irrelevant - den andre har da ikke lov å bruke den dagen til egne ting fordi du "ikke bruker den" fordi du har prioritert å tilbringe tid med mann og barn - kanskje med kjæreste tid med god mat og film etter at barna er i seng... Det som fungerer hos dere behøver jo ikke være det som fungerer for oss, men iom at dette fungerer så bra her bruker jeg det som eksempel.

Kjærestetid bør absolutt prioriteres, men man kan jo være kjærester hjemme også. Som nevnt over, god mat og film (eller annen interesse) etter at unger er i seng er ganske koselig det også. La vasking stå til neste dag osv -fokuser på å kose dere sammen ved å gjøre noe dere liker å gjøre sammen.

Back
Topp