I desember var vi i Bangkok et par dager og Phuket i to uker. Vi har en sønn på 1 år.
Ang. reise: vi har reist masse allerede siden vi ble 3. Synes det går veldig fint, både på fly og ang. tidsforskjell etc. Nå prøver vi alltid å ta nattfly, slik at småen er naturlig trøtt og sover så mye som mulig på flyturen. Vi hadde ikke eget sete til han, men fikk faktisk lov å bruke en babykurv på flyet, selv om han egentlig var litt stor. Det var deilig å kunne legge han fra oss litt! Ellers har vi alltid med egen mat til han på flyet, du har jo lov å ha med både drikke og mat på glass til babyer.
Ang. bleier/mat: Bleier og våtservietter fant vi uten problemer (brukte Huggies). De var nok ikke like gode som de vi er vant til hjemme (mye mindre og smalere synes jeg), og husker dessverre ikke prisen. Men vi skulle være på reisefot i to mnd, så det var ikke mulig å pakke ned bleier for hele turen. Hadde med noen da, slik at vi slapp å stresse med en gang vi landet :-) Babymat var det verre med! Skulle ønske noen hadde fortalt meg på forhånd at det ikke finnes middagsglass slik vi er vant med! Ja, det finnes noen glass fra Nestle i de store matbutikkene, men vi så KUN dessert o.l. Puddinger, fruktgele etc. Ikke hadde de grøtpulver heller. Vi hadde tatt med nok til de første dagene, så jeg har ikke sjekket skikkelig i Bangkok, men i Phuket var det ingenting å oppdrive. Derfor gikk det mye i friske frukter, brødskiver, kokt ris o.l. Gikk fint det altså, men jeg hadde nok tatt med meg en ekstra pose grøtpulver, og kanskje noen mini-pakker med pålegg (leverpostei osv. dersom dere bruker det), ellers blir det jo mye syltetøy...
Ang. klima:Vi hadde godt over 30 grader, varmt og veldig fuktig i lufta der nede. Det betyr jo selvsagt at det ikke blir så veldig kjølig i skyggen heller, men vi hadde ingen problem med å la gutten sove i vogna i skyggen med bare bleie på og myggnetting. Han er veldig glad i å drikke vann, og vi var aldri redd for at han ble uttørket. Vi brukte alltid solfaktor 30/50 og hele UV-settet hans, føltes ikke riktig å la den hvite lille kroppen krabbe/springe rundt uten klær når sola sto på.
Huff, dette ble langt! Håper dere får en fantstisk flott tur. Nyt det!