Barn i rulletrapper (ekkelt)

koglu

Forelsket i forumet
Var i byen idag og opplevde noe skikkelig ekkelt!! Opplevelsen sitter i meg enda. I det jeg rundet et hjørne for å ta meg en kaffe på en kafe så kom det et skrik på en måte. Og man så alle rundt reagerte. Jeg klarte å lokalisere gråten og det var en liten tulle ( 2?) som hadde problemer i rulletrappen. Vet ikke helt om hun satt fast, men tusen tanker og scenarioer for gjennom hodet mitt. Alle reagerte. En mann tok superfarrt og løp opp trappen og fikk tatt den jenta. Hun gråt og gråt og gråt. Heldigvis gikk det kjempe bra!!

Uff. Tenker så på den traumatiske opplevelsen det var for barn og mora. Man så tydelig at alle reagerte og kikket. Kjente det skikkelig i mangen og ble virkelig urolig og kvalm. Klarte ikke sette meg på den kafeen allikvel men tok med meg drikka på tur ja. Synes det var skikkelig ekkelt og ble helt på gråten på deres vegne av det skumle og hva som kunne skjedd.

Måtte ringe til min egen snuppe som er hos faren bare for å høre stemmen og roe meg på at hun hadde det bra.
Tenk så fort gjort da. og denne gangen gikk det bra, men for en skrekk for de. Og... [:(][:(]

Fikk tårer i øynene når jeg leste dette. (følsom, ja?)
Men hva kunne egentlig skjedd? Trappen stopper jo hvis noe går galt?

ORIGINAL: trekløver`n

Fikk tårer i øynene når jeg leste dette. (følsom, ja?)
Men hva kunne egentlig skjedd? Trappen stopper jo hvis noe går galt?

Nei den stopper ikke alltid nei.

off så ekkelt...

Husker søsteren min løp opp en rulletrapp en gang, så snublet hu og kjørete ankelen inni de spissene itrappa... Rett vedsiden av akilelsen... Husker hu blødde som fan! og når rulletarappa kom ned kunne man se der kom mer å mer blod[&:]

ORIGINAL: koglu

Var i byen idag og opplevde noe skikkelig ekkelt!! Opplevelsen sitter i meg enda. I det jeg rundet et hjørne for å ta meg en kaffe på en kafe så kom det et skrik på en måte. Og man så alle rundt reagerte. Jeg klarte å lokalisere gråten og det var en liten tulle ( 2?) som hadde problemer i rulletrappen. Vet ikke helt om hun satt fast, men tusen tanker og scenarioer for gjennom hodet mitt. Alle reagerte. En mann tok superfarrt og løp opp trappen og fikk tatt den jenta. Hun gråt og gråt og gråt. Heldigvis gikk det kjempe bra!!

Uff. Tenker så på den traumatiske opplevelsen det var for barn og mora. Man så tydelig at alle reagerte og kikket. Kjente det skikkelig i mangen og ble virkelig urolig og kvalm. Klarte ikke sette meg på den kafeen allikvel men tok med meg drikka på tur ja. Synes det var skikkelig ekkelt og ble helt på gråten på deres vegne av det skumle og hva som kunne skjedd.

Måtte ringe til min egen snuppe som er hos faren bare for å høre stemmen og roe meg på at hun hadde det bra.
Tenk så fort gjort da. og denne gangen gikk det bra, men for en skrekk for de. Og... [:(][:(]

Rulletrapp er jo en drapsmaskin, så litt pussig å la små barn leke og tulle der. Men likevel: Ville noen bli overrasket hvis de leste at for hver 10 000 skade et barn påføres i hjemmet er det én skade i rulletrapp. Stort sett går jo slikt alltid bra. Men skadepotensialet kan jo selvsagt være der. 

Jeg undres litt over at ikke det er sånne stoppknapper lettere tilgjengelig.

Huff, så ekkelt...men jeg lurer nå litt på hvor foreldrene egentlig er, når man til stadighet ser unger som leker i rulletrappene...det vil ikke skje at mine unger får bruke det som lekeplass...!

huff det er skummelt med små i rulletrapper. vesla mi er litt for iverig synes jeg.

var det ikke en 1 åring som fikk revet av fingern sin i fjor?

Kjente det gikk et kaldt gyfs nedover kroppen når jeg leste det der.

Datteren min får ikke lov å ta rulletrapp alene, hun må vente på voksen, og holde en  av oss i håndene. Om hun begynner å tulle blir hun snakket til og advart om at hvis hun ikke slutter så er det siste gang vi tar rulletrappen

Jeg satte meg fast i rulletrappa da jeg var lita. Med håret[:o][:o][:o]

Hadde ikke en mann vært snarrådig og fått trykket på stoppknappen, kunne det gått myyyye verre.
I stedet fikk jeg en gutteklipp[:)]

Så det er ikke snakk om å slippe barna mine løs i nærheten av rulletrappen. Huff!!
Stakkars mammaen og 2-åringen. Det må ha vært en skikkelig ekkel opplevelse!

Huff.
En gutt på 6 år falt ned 2 etg pga rulletrappen på kjøpesenteret her. også landet han i en annen rulletrapp [:(]

Og her i fjord var det en pitteliten hund som fikk foten sin i rullebåndet.. hunden hyyyylte og det var masse blod [:(]

åå... æsj, for noen fæle historier! [:o]

Her en dag var jeg og gutten min på kjøpesenteret her. Der satt det en mor (prøver å ikke dømme folk,men hun så ikke helt oppegående ut) på en stol, mens jenta på ca to lekte i rulletrappa og de bilene som man putter peng på. Opp rulletrappa og gikk ned vanlig trapp... moren vekslet ikke et ord med jenta...

ORIGINAL: *Prinsessa

huff det er skummelt med små i rulletrapper. vesla mi er litt for iverig synes jeg.

var det ikke en 1 åring som fikk revet av fingern sin i fjor?

Ungen til noen bekjente av meg fikk revet av tuppen på fingeren i sånt rullebånd de har på flyplassen.
Skumle greier!

Uff grusomt ja!!
Min satt fast skolissen sin en gang. Gikk heldigvis fint! Fikk trykket på stoppknappen med en gang.
Han får ikke gå i rulletrapper alene og han er 5. Noen ganger løper han han jo opp i de før jeg får sukk for meg, synes de er skumle jeg..

Var jo fingre og slikt jeg bekymret med for. Men også de kantene som er skikkelig skarpe og hun datt gjenntatte ganger. Tenk om hun da hadde slått hode eller annet. Mye som kan skje. Og er mulig hun er litt blå og skrapet opp for alt jeg vet. Var traumatisk å se siden hjernen så raskt tenker katastrofe tanker. Og må ha vært virkelig traumatisk for den lille jenta.. Får vondt i magen når jeg tenker på henne enda jeg..

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Hater rulletrapper, de er livsfarlige!!!

Og de er desverre en magnet for unger[&:]

Godt det gikk fint denne gangen!

sign

Plutselig virker det ikke så gærnt å ha sele på ungen på et travelt kjøpesenter likevel... [&:] fikk helt frysninger her nå!

som tidligere sentervekter har jeg sett en god del uhell med barn i rulletrapper, samme med barnevogner (er en grunn til at det ikke er lov)... og det kan fort bli alvorlig

Back
Topp