Barn i forsetet

DiRBe

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Vi blir straks 3 barnsforeldre og sliter litt med plassen i bilen da. Har lenge tenkt å kjøpe ny bil, men det er visst ikke så lett å bestemme seg for hvilken.
Alternativet blir å plassere ett av barna i forsetet, inntil vi har fått en ny. Jeg har forstått det sånn at det er trygt å ha dem fremme så lenge airbagen er avslått. Men er det noen av barna som er tryggere enn de andre å ha fremme (med airbagen avslått så klart)? Det er snakk om en baby i vanlig bakovervendt babysete, og to barn i beltestol på 3,5 år og 5 år. Han på 3,5 er tyngre og kraftigere enn storesøsteren hvis det har noe å si.

Ville absolutt hatt babyen i bakovervendt sete framme, isteden for barn i beltestol. Har ikke lest noe sted om det, men vil tro det er tryggere.

Setet skal helst være i kontakt med dashbordet, på samme måte som det skal være i kontakt med seteryggen foran om det står i baksetet :) Så jeg hadde prøvd meg frem til jeg fant to av setene som er slik i størrelse at det er kontakt både på det foran og det bak :D Utover det er det ikke noen av dem som heller bær være noe sted, så lenge airbagen er av...

Hvilken bil har dere nå?

Vi fikk 3 seter bak på vår bil, når vi byttet ut de setene de hadde fra før.

Nå har vi BeSafe Izi UP x3, maxi cosi babysete uten base og et britax maxway.

Prøv med to besafe izi up x3 i tillegg til babystolen?

Takk for svar alle sammen! Da ble jeg litt klokere Satser på at min mann kan dra og kjøpe en ny bil en av dagene når han skal være hjemme rett etter fødselen. Han får ikke lov å dra særlig langt vekk for tiden, siden fødselen kan starte når som helst og det pleier å gå fort

Back
Topp