Barn i bil!

jentemamma92

Glad i forumet
Eg har ei jente på snart 3 og ei så nettopp er blitt 1 år. Og no er eg gravid igjen. Nokon som har tips til barnesete som er smale? No er det ikkje mulig å ha 3 seter baki. Kva har dere som har 3 barn gjort?

Mange biler er umulig med 3 stoler i.. Du trenger vel 1 baby en bakover og en beltestol? Eller kanskje den største ikke er stor nok til å bli snudd enda når babyen kommer?

Vi har touran. Den blir sett på som stor bil. Det er omtrent umulig å feste selene når man bruker isofixfestene iallefall.. Har 2 beltestoler og en babystol. Vi har valgt å ha babyen framme mens den enda er i babystolen.

Du må vel nesten bare prøve stoler og se. Britax max way og axkid minikid skal være smale bakovervendte stoler. Du må nok bruke stoler som festes med belte, ikke isofix. Blir nok ikke plass til base til babystolen heller.

Minste på 1 må vere bakovervendt. Eldste blir snudd og får beltestol når babyen kommer! Ser for meg at eg blir skvist baki og elstemann må sitte fremme

Minste på 1 må vere bakovervendt. Eldste blir snudd og får beltestol når babyen kommer! Ser for meg at eg blir skvist baki og elstemann må sitte fremme

Jeg hadde heller valgt babyen framme bakovervent. Føler det er tryggere bakover fremme enn fremover. Men jeg har ikke kunnskap bak dette..

Barn under 140 cm skal ikke sitte framme med airbag.. greit det er lovlig, men barn generelt under 140 har ingenting i framsete å gjøre :p

Her er en link angående airbag og barn: https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/barn-og-airbag/

Hadde heller prøvd mange forskjellige bilstoler, som regel finner man en kombinasjon :)!
Om man ikke bruker isofixen er det større sjanse for å finne noen som passer :)
Hvis ikke, hadde jeg nok kjøpt en ny bil :)

Vett ikkje! Men trur ikkje dei anbefaler bakovervendt fremme?! Trur ikkje vi kan skru av air baggen.

Vi har skrudd av airbagen. ;) det har vi uansett om det er baby eller en i beltestol framme. Det er ikke alle biler som en får plass til 3 seter baki. Vi har en polo f eks :p ikke sjangs i havet med 3 seter der

Maxway i mitten og axkid minkid/ baby stol uten base på hver sin side kan funke kanskje . Prøv

Er du på fb? Er to grupper en svensk: bilbarnstolar og en norsk bilstoler,
.ville lagt ut spørsmålet på en av de, der er jeg sikker på att noen kan hjelpe deg medforslag til stoler som kan passe ...

Om du spørr på svenske gruppen er det godt mulig noen til og med har eller har hatt samme bil som deg

Back
Topp