Barn i basseng

Knøvlus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerlykke 2017
Nå har jeg opplevd mange ganger at barn svelger/får så mye vann i halsen at de kaster opp i bassenget. Dette er barn på 3-4 år som bare har fått på armringer og svømmer for seg selv, med foreldrene mange meter unna. Altså er det bare jeg som er prippen som ikke syns det er greit? Tenker både på fare for sekundær drukning og at det er ekkelt for de andre som bader..

Vel bading i offentlige bad kan jo være ekkelt i seg selv da er ikke gulping akkurat det værste [emoji14] ellers er jeg litt usikker. For situasjonene behøver ikke å være slik den fremstilles.... Men man skal være våken i slike situasjoner..... ...

Jeg reagerer også mest på at barna er alene med foreldre noen meter unna. Mi på 4.5 år hadde aldri fått gjort det. Men det skal være såpass bra rensing av vannet at sånt ikke skal være noe problem. Her er ene hallen stengt og basseng blir stengt i den andre hallen flere ganger i mnd pga bakterier i vannet. Så dette sjekkes nøye. Her brukes det ikke klør og kan ærlig si at jeg liker det mye bedre. Ene hallen har vært stengt i flere mnd.

Back
Topp