Barn i barnehage og ferie

Kengu

Forumet er livet
VIP
Må dere fylle ut skjema for når barna kommer på sommeren?
Skriver dere opp at de kommer for å sikre dere og så lar dere bare være å si noe og ikke møte opp?

Ja vi må si ifra om de kommer eller ikke. Han er der stort sett hver dag men om jeg gir han en dag fri av og til så gjør jeg det med god samvittighet.

Sier i fra om de kommer eller ikke.
Såppas må folk klare å planlegge altså.

Vi må skrive opp uker. Altså hvilke uker han ikke kommer. Men de er ganske fleksible da :)

Vi skrev når frøkna har ferie, og så sier vi fra hvis hun ikke kommer utenom det :)

MIn hadde alltid lang ferie men jeg har skrevet opp når vi skulle ha ferie , sikret meg ikkr med å skrive han kommer å så ikke dukket opp

Her har ungene stort sett hatt fri hele sommeren. Men den første uka etter skoleslutt har de vært noen få dager. Og da har de vært der ja.

Det er noe med at de ansatte får feire etter hvor mange barn som kommer. Ansatte i bhg får aldri vite ferien sin til 1.mai som egentlig er da man har rett på å vite ferien sin fordi foreldre ikke orker å ha ungene hjemme (jada, har hørt den. Sier ikke at noen her inne mener det)

Så vi har aldri satt oss opp og ikke kommet. Det synes jeg er sleipt gjort når man vet at noen da kunne fått ferie.

Men det er dessverre ikke unormalt at folk skriver seg opp for så å ikke komme. Akkurat som om de bhgansatte bare må finne seg i å jobbe året rundt uten å ta ut ferien sin.

Ellers må de ansatte bare begynne å ta ut ferie ellers i året da, når det er fulle barnegrupper.. Da tenker jeg det er en del foreldre som vil klage på lite bemanning ja..

Huff, ja denne trykket på en knapp kjente jeg :eek::p

Her har ungene stort sett hatt fri hele sommeren. Men den første uka etter skoleslutt har de vært noen få dager. Og da har de vært der ja.

Det er noe med at de ansatte får feire etter hvor mange barn som kommer. Ansatte i bhg får aldri vite ferien sin til 1.mai som egentlig er da man har rett på å vite ferien sin...
Så vi har aldri satt oss opp og ikke kommet. Det synes jeg er sleipt gjort når man vet at noen da kunne fått ferie.

Men det er dessverre ikke unormalt at folk skriver seg opp for så å ikke komme. Akkurat som om de bhgansatte bare må finne seg i å jobbe året rundt uten å ta ut ferien sin.

Ellers må de ansatte bare begynne å ta ut ferie ellers i året da, når det er fulle barnegrupper.. Da tenker jeg det er en del foreldre som vil klage på lite bemanning ja..

Huff, ja denne trykket på en knapp kjente jeg :eek::p
Nei dessverre ikke unormalt men veldig dumt.

Vi har varslet om planlagt ferie ja. Samtidig har vi nettopp fått en nyfødt som blir 3 uker når ferien er over, så jeg er jo hjemme, barnehagen vet at det ikke nødvendigvis er slik at han kommer alle dagene første uka etter ferien da han skal få tid til å venne seg til storebrortilværelsen og :) Men det er jo unntakstilstand og noe barnehagen er godt informert om og enige om at vi bare må se an og tilpasse, vi sier bare ifra :)

Vi har fylt ut lappen vi får med hjem. Bhg stenges i to uker da og de må ha 3 uker sammenhengende.

Må fylle ut skjema for ferie ja. BHG her har 2 uker stengt hver juli. Dette fylles ut før mai om jeg ikke husker helt feil. Ikke noe annet å fylle ut, er ikke barnet skrevet opp, forventes det, som i det vanlige at barnet kommer og at man gir beskjed på vanlig måte at barnet ikke kommer.
Men har man skrevet opp ferie, får ikke barnet komme.

Her er det tre uker stengt og vi må krysse av de ukene utenom ungene skal ha fri. Jeg krysser ikke av noe med mindre jeg VET han ikke kommer. Nå ble det til at jeg ikke gidder kjøre i barnehagen med han, han er så sliten etter barnehagen uansett. Så nå får han 5 uker hjemme med meg og jeg sendte såklart melding om at han tok ferie.

Vi må fylle ut ja, 3 uker sammenhengende. Tar vi ferie utenom i tillegg gir vi selvfølgelig beskjed i forkant (så lenge vi vet om det). Barnehagen må jo planlegge bemanning/ferie, i tillegg til aktiviteter så selvfølgelig skal de ha beskjed.

I fyller ut de ukene vi tror vi får ferie, det er ikke bare barnehageansatte som får beskjed sent om når de skal ha ferie. Så har vi som de fleste andre kun 3 uker lovlig ferie på sommeren, det er så vidt arbeidsgiver klarer å avvikle det så nei, blir ikke 4 uker på barn i barnehagen her som jeg kan si ifra tidlig om. I år kommer ikke vårt barn tilbake i barnehagen etter ferien, blir en uke til hjemme for det klaffet slik med vårt arbeid. Blir tøft for oss voksene som ikke kan sove etter nattevakt og før vi skal på nattevakt igjen. Men sånn må de bli da det er kaos i barnehagen uken før skikkelig oppstart i august.
Så ja fyller ut, og ja tar også ekstrafri selv om vi har sagt at vi kommer, men ringer alltid å sier ifra at slik blir det.

Vi må skrive opp når hun kommer ja, og ha minst 4 uker fri.

Så jeg skrev opp at hun har fri de fire ukene jeg hadde men sa fra at jeg er usikker på om det blir mer for vi vet ikke hvor lenge faren har ferie.

Det var greit. Nå ente hun med å ta ferie en uke før planen og det sa jeg fra om den dagen det ble bestemt. En uke før hun skulle hatt ferie. Det var ikke planlagt fra min side.

Sfo må vi også melde på eller av i skoleferien og i de tilfeller det har blitt tatt mer fri enn meldt har vi sagt fra så snart vi visste det. Type besteforeldre som dukket opp, som vi ikke visste da påmeldingsfristen var

Vi må skrive opp når hun kommer ja, og ha minst 4 uker fri.

Så jeg skrev opp at hun har fri de fire ukene jeg hadde men sa fra at jeg er usikker på om det blir mer for vi vet ikke hvor lenge faren har ferie.

Det var greit. Nå ente hun med å ta ferie en uke før planen og det sa jeg fra om den dagen det ble bestemt. En uke før hun skulle hatt ferie. Det var ikke planlagt fra min side.

Sfo må vi også melde på eller av i skoleferien og i de tilfeller det har blitt tatt mer fri enn meldt har vi sagt fra så snart vi visste det. Type besteforeldre som dukket opp, som vi ikke visste da påmeldingsfristen var

Må dere ha fire uker på sommeren?

Må dere ha fire uker på sommeren?
Det er vel fire på året og minst tre av dem om sommeren tror jeg.

Jeg har uansett fire uker så satte henne opp på dem. Hun har også fri i jula, påska, og ofte høst og vinterferie så hun har egebelig trolig av 2 mnd ferie i løpet av året da en del sammen emd besteforeldre

Vi leverer sommerferie-skjema i april.
Bhg har stengt to uker i juli. Barna må selvfølgelig ta disse fri, men de må også ha minst 1 uke før eller etter slik at det blir 3 uker sammenhengende. + 1 uke til i løpet av sommeren slik at de har 4 uker fri tilsammen.
Noen uker etter vi har levert skjemaet om når vi tenker å ha barna fri, får vi et nytt skjema der vi fører inn ca leverings- og hentetidspunkt de ukene i sommer barna skal være i bhg.
Dette følger vi helt nøyaktig :)
Viser det seg at noe dukker opp en dag de egentlig skal i bhg, så sier vi ifra med én gang vi vet at de ikke kommer likevel.

Back
Topp