Barn i barnedåp *spm*

~Blikk~

Elsker forumet
Er det vanlig at barn ikke blir bedt i barnedåp? 
Har aldri tenkt over det før, at noen ikke ber barna, men vi skal være faddere i juni og vi er bedt, men det er kun oss voksne... Er det vanlig? Hva er dere vant til?
For meg er dåp en dag for barna på en måte...

Jeg er vant til at barna er med, men er vel sikkert hva man er vant til... Selv om jeg trur egentlig jeg hadde tatt det som en selvfølge...

Tror aldri jeg har vært i dåp der barn ikke var invitert nei...

Hede85 skrev:
Jeg er vant til at barna er med, men er vel sikkert hva man er vant til... Selv om jeg trur egentlig jeg hadde tatt det som en selvfølge...

Det gjorde jeg også, så stussa litt på at det bare sto navnene til meg og mannen på invitasjonen, men så kunne mannen min bekrefte at det var dåp uten barn... 

Vi var faddere i fjor, toåringen var ikke bedt. Er faktisk skuffa enda den dag i dag...

hos oss er det vanlig at ungane er med på alt, so eg fekk jo sjokk når Daniel ikkje var bedt i brylllaupet me skal på i sommar! Men kanskje litt meir vanleg det..

Berre synd det stod at det kun var fordi at da kunne alle slå ut håret, men med stor mage kan eg sikkert like greit vere heime ;-)

Har jeg aldri hørt om. Vi har hatt datteren vår med i de to dåpsfestene vi har vært i. Vi har vært fadder begge gangene. Å gå i en slik tilstelning uten henne er for meg helt utenkelig.

Står det på invitasjonen at det kun er dere voksne som er invitert?

Frk.Careface skrev:
Har jeg aldri hørt om. Vi har hatt datteren vår med i de to dåpsfestene vi har vært i. Vi har vært fadder begge gangene. Å gå i en slik tilstelning uten henne er for meg helt utenkelig.

For meg er det også ganske utenkelig og rett og slett rart... 
Det er kun mannen min sitt navn og mitt som står på invitasjonen og mannen min kunne bekrefte at det bare var oss voksne som var bedt. Jeg tror de syns det er slitsomt med andres barn, hu mamman blir så stressa Enda gutten vår ikke akkurat er rampete hvis han ikke kjeder seg i hjel... Men sånn jeg har forstått det så er det mange barn på siden til pappan til dåpsbarnet, så da prøver de sikkert å spare noen kroner og senke stressnivået til a mor. Pengene spiller nok en stor del for de!

Melis90 skrev:
hos oss er det vanlig at ungane er med på alt, so eg fekk jo sjokk når Daniel ikkje var bedt i brylllaupet me skal på i sommar! Men kanskje litt meir vanleg det..

Berre synd det stod at det kun var fordi at da kunne alle slå ut håret, men med stor mage kan eg sikkert like greit vere heime ;-)

Haha, spørs om du får komme da, du har jo automatisk med deg en baby
Bryllup syns jeg ofte er mer for voksne, blir ofte litt for lang middag og alkoholen flyter gjerne godt utover kvelden, men vi hadde mine søsken med på hele festen (som var 10 og 7 år) de skulle så klart få være med på moroa

Frøken Muffin skrev:

Frk.Careface skrev:

Det er kun mannen min sitt navn og mitt som står på invitasjonen og mannen min kunne bekrefte at det bare var oss voksne som var bedt. Jeg tror de syns det er slitsomt med andres barn, hu mamman blir så stressa Enda gutten vår ikke akkurat er rampete hvis han ikke kjeder seg i hjel... Men sånn jeg har forstått det så er det mange barn på siden til pappan til dåpsbarnet, så da prøver de sikkert å spare noen kroner og senke stressnivået til a mor. Pengene spiller nok en stor del for de!

Men altså, barn spiser jo ikke akuratt allverden. Så det hadde da ikke kostet dem sååå mye ekstra.. Å trist for de om de syns andre sine barn er stress. Tenk den dagen de skal ha barneselskap.. =| 

Frk.Careface skrev:

Frøken Muffin skrev:

Frk.Careface skrev:

Men altså, barn spiser jo ikke akuratt allverden. Så det hadde da ikke kostet dem sååå mye ekstra.. Å trist for de om de syns andre sine barn er stress. Tenk den dagen de skal ha barneselskap.. =| 

Er ikke så vanskelig å innrømme at disse to utgjør et uvanlig par, så her kan hva som helst spille en rolle *fnis*

En barnedåp uten barn og lek høres stivt og kjedelig ut for meg, men det er vel bare sånn at man tenker forskjellig om det.. Litt dumt at man ikke får brukt anledningen til å pynte opp barna sine, og la dem prøve seg i slike sosiale situasjoner!

Har jeg aldri hørt om før...... Hver gang vi har vært i dåp har altid barna blitt med. Det er jo det som er koselig da :D

Jeg tror det er mye forskjellig praksis på dette. Jeg tar det som en selvfølge at barn i familien skal være med, men hvis vi f.eks hadde valgt faddere utenfor familien og disse hadde barn, vet jeg ikke om barna hadde blitt invitert. Kanskje er jeg rar?: )

Har forresten en venninne som ble kjempefornærmet fordi et vennepar hadde tatt med seg babyen sin i dåpen til datteren hennes, og siden den babyen var mindre enn dåpsbarnet selv "stjal jo den oppmerksomhet fra dåpsbarnet". DET syns jeg var drøyt!  

Her må jeg faktisk si at jeg ser begge sider..
En barnedåp er for barnet som døpes, og ikke for alle andres barn, og derfor må det vel være opp til de som inviterer å bestemme hva som passer best for dem?

I mitt tilfelle ville jeg vurdert om vi hadde kapasitet, plass og penger til å ta i mot barn i tillegg til de voksne. Men stort sett ville jeg nok åpnet for andres barn.

Aldri vert i ein barnedåp der det kun var for voksne, Bryllup der i mot synst eg er meir for voksne. Det er lange og kjedelige timer for eit barn. I vår navnefest var dei fleire unger og det blei spela innebandy og lek :)

Hørtes rart ut....

Jeg har vært i bryllup uten barn, men dåp uten barn høres jo bare rart ut :S Det er ikke normalt nei... 

Back
Topp