barn i 3 klasse, slutte på sfo?

tuttifrutti

Gift med forumet
vår gutt har så inderlig lyst til å slutte på sfo nå. han har fått gått hjem tidlig de siste ukene nå egtter sommerferien, gått hjem kl 14.00 /15.00 og vært alene hjemme til vi kommer i 15.30-16.00 tiden. han storkoser seg alene. har mobiltelefon liggende hjemme som han kan bruke hvis det er noe.
vi bor like ved skolen.

hadde dere latt han slutte på sfo? jeg er veldig i tvil.. vet ikke om vi kommer til å angre. han er selvstendig, og takler det fint, men skolen er jo ferdig kl 13.30.. og noen dager er ikke vi hjemme før ca 16.0016.30.
så det kan bli 3 timer alene.

hva tenker dere med barn på samme alder?

Om han er til å stole på, at han ikke finner på noe tull so hadde jeg fint kunne latt han gå hjem, gjere lekse, spise og se tv til vi kom. Om du itilleg bor nær skolen ser jeg ikke noe problem. Bare be han ringe deg når han kommer hjem:)

Her slutter begge på SFO nå (2. og 4. klasse), kunne sikkert ha sluttet i fjor, men pga at jeg noen ganger plutselig måtte reise på jobb (tilkallingsvikar) etter at de hadde begynt på skolen, og at jeg bar betalte 550,- for to fulle plasser var det greit å ha, sånn tilfelle. Vi bor også rett ved siden av skolen og hadde avtale med SFO at om noe skjedde så kunne de komme dit og få hjelp-

Så om han vil selv så er det jo bare å slutte. Går det ikke så er det jo bare å begynne igjen. Her kan man begynne på dagen, bare sende med en lapp om at de trenger SFO om man ikke rekker å følge selv :)

ja, han finner aldri på noe tull. han er veldig selvstendig, og sier alltid fra når han går noen plasser.

han forteller at på sfo er det veldig bråkete, de kjeder seg, og flere i 3 klasse har sluttet. dette bekrefter sfo.

vi sparer jo 2900 i mnd hvis han slutter, men det betyr ikke så mye. det viktigste er at gutten vår har det bra.

heller mest mot å si opp plassen.

Vi lurer på å gå ned til kun morgenplass for vår 3.klassing.. Han er gjerne alene på morran også, men er litt for å ha muligheten til å ha sfo til sommern..

Vi har sfo 3 dager i uken for det sosiales skyld, alle vennene hans er der

Min 3.klassing går hjem, skolen slutter mellom 12.30-13.45 de ulike dagene. Jeg kommer hjem mellom 15.30-16.30. Det samme gjelder de fleste guttene i klassen. De går hjem til hverandre og leker med Lego, er ute og sykler, gjør lekser sammen... Storkoser seg. Ringer meg på jobb og gir beskjed hva han skal. Har null problemer med det!

Men hvorfor vil han slutte?

<3 mammaen til Emilie og lille julegaven <3

Min tredjeklassing har full plass på Sfo og skal ha det i hele tredje trinn! Jeg synes de er for små til å være alene hjemme

Sent from my iPhone using Tapatalk

Her har vi aldri hatt sfo. Da eldstemann gikk i 1.klasse og et godt stykke ut i 2.klasse fant vi andre løsninger, men etterhvert ønsket han selv å ta bussen hjem. Han går nå i 3.klasse og lillebroren som går i 1.klasse skal også ta bussen hjem. Nå er jeg ofte hjemme når de kommer hjem da, og mannen min jobber bare 3 min unna, så hvis det er noe kan de ringe etter ham.
Tenker at hvis sønnen din selv syns det er greit å være hjemme alene og dere føler dere trygge på det så er det ingen grunn til at han ikke kan få prøve seg :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vår er ferdig nå på sfo. Syns hu begynner å bli stor og selvstendig. Og hu trives med å være hjemme noen timer i fred og ro. Hu har også mobil. Hu begynte i 3.klasse i år.

Når jeg gikk i 1-4 klasse så gikk jeg aldri på SFO.... Enten så ble jeg med venner hjem eller var å lekte på skolen med de som gikk på SFO, etter skoletid.. Hadde heller ikke mobil før i 6/7 klasse... Jeg stortrivdes hjemme alene de få timene :). Og nå er det jo annerledes da de fleste barn har mobiltelefon så er lettere å nå de på :). Stoler du på ungen din ser jg ingen grunn til at han skal fortsette på sfo :D

Her slutter begge på SFO nå (2. og 4. klasse), kunne sikkert ha sluttet i fjor, men pga at jeg noen ganger plutselig måtte reise på jobb (tilkallingsvikar) etter at de hadde begynt på skolen, og at jeg bar betalte 550,- for to fulle plasser var det greit å ha, sånn tilfelle. Vi bor også rett ved siden av skolen og hadde avtale med SFO at om noe skjedde så kunne de komme dit og få hjelp-

Så om han vil selv så er det jo bare å slutte. Går det ikke så er det jo bare å begynne igjen. Her kan man begynne på dagen, bare sende med en lapp om at de trenger SFO om man ikke rekker å følge selv :)

De flere plasser er det nok ikke så enkelt at man bare kan begynne igjen....
Her sier man opp plassen. Og man må søke om plass på nytt, og det er stor sjanse for venteliste.

Jobber selv på sfo, og ifra jul i 3 klasse er det ofte et godt frafall med barn på det trinnet. Helt naturlig siden de klarer seg bedre og bedre selv :)

har selv en i 3 klasse.Han er veldig husredd så her er de tikke aktuelt å slutte,men vet flere i klassen hans som er lenge hjemme alene.Må se ann barna litt der hva de tør og hvor mye du kan stole på de.

her må man søke de inn på nytt,men man har krav på plass,men gjelder fra den 1 i hver mnd.Dvs bestemmer du deg 2 okt.for å starte opp igjen,kan han begynne 1 nov.Men bestemmer vi oss 29 okt,kan han fortsatt komme 1 nov.

Det var ingen problemer med å få plass pø sfo her hvertfall. Søkte 19. Aug, fikk svar dagen etter at han fikk plass, var bare å komme neste mandag;)

Back
Topp