Barn gråter og knyter seg ved amming

Bkno4154682

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg har nå mitt første barn på ca 5 uker nå og lurer på en ting. Sånn ca 1 gang daglig, (nesten hver dag så og si) så hender det at barnet gråter og spenner musklene/ ligger urolig mens han ammer. Han vil ikke slippe brystet, og vil fortsette å spise, men griner og skriker litt samtidig som han spiser på en måte. Vanskelig å forklare men noen som vet hva det kan være?

Har prøvd å spise forskjellig og kutte ut ting for å se om det er matvarer, men virker ikke slik. Det er som sagt kun 1 gang om dagen, kun ved en amming, så varer ikke mer enn sånn 10-15 min, men får så vondt av han, og aner ikke hva det kan være!
 
Hei! Vi har det på samme måte på kvelden. Jeg har en på 5 uker som har mageknip ca kl 21-22 hver kveld. Når han ligger ved brystet så spenner kroppen seg og han klynker/skriker. Av og til slipper han brystet også.
Slik jeg har forstått det er dette vanlig og det er pga at tarmen ikke er ferdig utviklet. Opplever ofte at han blir ekstra ille når han skal prompe eller akkurat har prompet.
 
Back
Topp