Barn fra før og ekstrem kvalm

MissPreggo

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
er det flere som har barn fra før og er veldig dårlig?

Jeg er så vitt oppegående pga ekstrem kvalme!:grumpy:
Har en liten en på 14 mnd fra før og føler meg som verdens verste mamma for tiden:arghh: har heldigvis verdens beste barnefar som stiller opp alt han kan :Heartred

Krysser fingrer og tær for at kvalmen gir seg rundt uke 12 :sorry:
 
Jepp, har en født i juni 2017. Klarer såvidt holde det i sjakk med jevnlig matinntak og kvalmestillende. 8+0 i dag, håper det verste snaaart er over. Har heldigvis en super pappa/ektemann som steller med hus og hjem og barn mens jeg ligger på sofaen :puke:shy::Heartred
 
Det er en del av grunnen til at jeg får 3 så ekstremt tette. Er stort sett dårlig 9 mnd og føler meg som en ubrukelig mamma. Vil bli ferdig med den tiden fortest mulig slik at jeg kan bli supermamma igjen for hele flokken :)
 
Jepp, har en født i juni 2017. Klarer såvidt holde det i sjakk med jevnlig matinntak og kvalmestillende. 8+0 i dag, håper det verste snaaart er over. Har heldigvis en super pappa/ektemann som steller med hus og hjem og barn mens jeg ligger på sofaen :puke:shy::Heartred

Kvalmestillende? Hva? Legen bare sa eg kunne kjøpe sånne armbånd, men de funker ikke :arghh:
 
Kvalmestillende? Hva? Legen bare sa eg kunne kjøpe sånne armbånd, men de funker ikke :arghh:
Det finnes kvalmestillende som viser seg å være trygge for gravide, men mange leger vil ikke skrive dette ut (kun postafen som ikke er på resept). Legen min mener at så lenge jeg klarer å fungere litt i hverdagen (les ettermiddagen etter mini er kommet hjem fra barnehagen), så er det bedre at jeg ikke bruker kvalmestillende...
Lurer på om han noen ganger har prøvd å være kvalm daglig i flere uker i strekk...

Og nå blir det bare værre og værre. Begynner bare ukontrollert å brekke meg, og har nå kasta opp 3 ganger i dag. Brekker meg når jeg skal lage mat til mini, brekker meg når samboeren åpner kjøleskapet (hvis jeg ikke er i et annet rom) og fungerer egentlig dårlig. Så akkurat nå føler jeg meg som en elendig mamma, og skulle egentlig ønske barnehagen var åpen også i helgene, for da hadde jeg kanskje fungert litt greit de timene på ettermiddagen...
 
Kvalmestillende? Hva? Legen bare sa eg kunne kjøpe sånne armbånd, men de funker ikke :arghh:

Jeg fikk en storpakning påmpostafen (100 tabletter) for rundt 100-150 kroner. Billigere å få de på resept om du behøver. Reseptfri 10 pakning koster 60 kroner!
Synes det er skammelig av en lege å ikke ta deg alvorlig!
 
Kvalmestillende? Hva? Legen bare sa eg kunne kjøpe sånne armbånd, men de funker ikke :arghh:
Har heldigvis en fantastisk fastlege som gir meg kvalmestillende som funker. Er du ordentlig kvalm så er det bare tull med slike armbånd :( be om en ny time/vurdering!
 
Hadde det slik når jeg var gravid med nr 2. Kjempe dårlig og kvalm, og hadde en på 15mnd som ikke gikk i barnehagen:p Var veldig hardt men gikk fint, kvalmen ga seg i uke 20. Nå derimot har jeg ingen symptomer, foruten at jeg føler meg veldig sliten, men når jeg tenker meg om har jeg aldri følt meg opplagt etter at jeg fikk nr 2:D:p
 
Det finnes kvalmestillende som viser seg å være trygge for gravide, men mange leger vil ikke skrive dette ut (kun postafen som ikke er på resept). Legen min mener at så lenge jeg klarer å fungere litt i hverdagen (les ettermiddagen etter mini er kommet hjem fra barnehagen), så er det bedre at jeg ikke bruker kvalmestillende...
Lurer på om han noen ganger har prøvd å være kvalm daglig i flere uker i strekk...

Og nå blir det bare værre og værre. Begynner bare ukontrollert å brekke meg, og har nå kasta opp 3 ganger i dag. Brekker meg når jeg skal lage mat til mini, brekker meg når samboeren åpner kjøleskapet (hvis jeg ikke er i et annet rom) og fungerer egentlig dårlig. Så akkurat nå føler jeg meg som en elendig mamma, og skulle egentlig ønske barnehagen var åpen også i helgene, for da hadde jeg kanskje fungert litt greit de timene på ettermiddagen...

Det er slik jeg har det og! Gir mat til mini og brekker meg, lager typen mat må eg neste rømme huset. Er helt jævlig. Prostafen, funker det og er trygt? Begynner å bli desperat :arghh:
 
Jeg fikk en storpakning påmpostafen (100 tabletter) for rundt 100-150 kroner. Billigere å få de på resept om du behøver. Reseptfri 10 pakning koster 60 kroner!
Synes det er skammelig av en lege å ikke ta deg alvorlig!

Jeg tenkte at det sikkert ikke var noe medisiner eg kunne ta når eg var gravid, så reagerte ikke. Så får litt sjokk nå når eg hører dette :grumpy:
 
Jeg tenkte at det sikkert ikke var noe medisiner eg kunne ta når eg var gravid, så reagerte ikke. Så får litt sjokk nå når eg hører dette :grumpy:

Ja, det er mye man kan få som hjelper! Legen min sa vi skulle prøve postafen først, og hvis ikke det hjalp sa hun at vi kunne prøve noe annet som var hakke «vassere», men det ser ut til at postafen holder. Dårlig av legen din. Håper du får noe neste gang!
 
Postafen kan du bare kjøpe selv på apoteket. Som FrkPippi sier er det billigere på resept, men du kan jo kjøpe sånn tipakning og se om det virker først.
 
Jeg var aldri kvalm med første. Ikke litt en gang. ER det nå ass :S
 
Back
Topp