Barn født i pakistan hvordan komme seg til norge

Bkno9102972

Andre møte med forumet
Hei jeg er en mann som er 32 år gammel. Er norsk statsborger og vært gift i 5 år. Jeg er opprinnelig fra Pakistan. Kona mi er også norsk statsborger. Vi er ufrivillig barnløse.

Saken er slik at jeg har vært utro mot kona mi og klarte å bli forelsket i en annen kvinne i Pakistan. Hun ble gravid og vi fikk en datter. Kvinnen hadde kreft og døde noen dager etter fødselen.

Problemet er at hvem skal ta seg av barnet. Ingen kan ta vare på babyen min. Og det er snakk om nyfødt baby som er bare noen dager gammel. Jeg bor i norge og har ikke mulighet til å flytte til Pakistan. Jeg vil at jeg skal ta med dattera mi med meg til Norge. Så jeg kan ta vare på henne. Det er ikke mulig for henne å være i Pakistan uten mor eller far. Hvordan går jeg frem??? Min kone vil gjerne adoptere dette barnet..

Om du er norsk statsborger og barnet som er født er ditt (bevist farskap) så skal barnet få både norsk og pakistansk pass (statsborgerskap) fra fødsel.

Hvem tar vare på barnet nå? Hvor er du? Er du registrert som far? Om du er registret som far kan du få pass til barnet og ta det med deg hjem. Din kone kan evt stebarnsadoptere henne etterhvert

Hvem tar vare på barnet nå? Hvor er du? Er du registrert som far? Om du er registret som far kan du få pass til barnet og ta det med deg hjem. Din kone kan evt stebarnsadoptere henne etterhvert

Akkurat nå er babyen hos min søster men hun kan heller ikke ha henne veldig lenge. Akkurat nå er jeg i Norge. Jeg måtte komme en tur til Norge pga jobben. Skal reise igjen om noen dager. Ja jeg er registrert som far. Skal jeg ta med henne til norsk ambassade i pakistan? Og søke om personnr og pass?

Akkurat nå er babyen hos min søster men hun kan heller ikke ha henne veldig lenge. Akkurat nå er jeg i Norge. Jeg måtte komme en tur til Norge pga jobben. Skal reise igjen om noen dager. Ja jeg er registrert som far. Skal jeg ta med henne til norsk ambassade i pakistan? Og søke om personnr og pass?
Ta kontakt med dem og hør om hvordan du skal ordne det tenker jeg

Ta kontakt med dem og hør om hvordan du skal ordne det tenker jeg

Takk for svaret. Men jeg stresser litt nå. Jeg tenker at hvis de nekter å ikke lar meg ta med barnet til norge. De kan si at siden jeg er allerede gift og har kone i norge så kan ikke jeg ta med dette barnet til norge. Kan de nekte meg??

Takk for svaret. Men jeg stresser litt nå. Jeg tenker at hvis de nekter å ikke lar meg ta med barnet til norge. De kan si at siden jeg er allerede gift og har kone i norge så kan ikke jeg ta med dette barnet til norge. Kan de nekte meg??

Jeg tror nok dessverre det ikke er bare å reise å ta med seg barnet. Det må søkes om familiegjenforening. Da er det barnet som må søke om gjenforening med deg som pappa og det må gjøres på Internett med oppmøte på den norske ambassaden i Islamabad. Du kan fylle ut og sende søknaden fra Internett og din søster, eller den som har barnet, må ta det med seg på ambassaden når dere får avtale der. Anbefaler deg å gå inn på UDI.no og se på familiegjenforening...

Jeg tror nok dessverre det ikke er bare å reise å ta med seg barnet. Det må søkes om familiegjenforening. Da er det barnet som må søke om gjenforening med deg som pappa og det må gjøres på Internett med oppmøte på den norske ambassaden i Islamabad. Du kan fylle ut og sende søknaden fra Internett og din søster, eller den som har barnet, må ta det med seg på ambassaden når dere får avtale der. Anbefaler deg å gå inn på UDI.no og se på familiegjenforening...

Jeg sendte mail til farskap.no og de svarte meg:

Viser til din henvendelse angående barn født i Pakistan.

For å søke om norsk om norsk pass for ditt barn født i Pakistan, bes du ta kontakt med norsk ambassade i Islamabad. Ambassaden vil søke om norsk personnummer til passet hos Personregisteret. Det vil være nødvendig med DNA-testing av barn og en nær slektning av barnets mor, samt en anerkjennelse eller dom fra norsk tingrett angående farskap for barnet.

Ta kontakt med norsk ambassade i Islamabad for mere informasjon.

Du må nesten bare høre med myndighetene. Dette er det ingen her som kan svare seg på

Back
Topp