barn er gratis hos fastlegen sant?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
var hos legen med jenta mi på 4 igår, og gikk derifra uten å betale.. der og da var jeg sikker på at barn er gratis, men nå begynte jeg å lure, skal jeg betale?

hva med første svangerskapskontroll? den er veø gratis siden det har med graviditeten å gjør?

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

ble jo litt flau når jeg begynte å lure på om jeg skulle betalt :/ men da er det greit :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Det var jo greit å vite :) hvor lenge går de gratis?
Barn betaler ingenting til de fyller 16 år. Alle kontroller ifm svangerskap er også gratis.

Dersom dere skal til utlandet og ta vaksiner betaler du for barnet. Da er det sprøytene man betaler for, men ellers skal du ikke tenke på å betale når du er hos legen med barn.

Men man må betale for evt bandasjer, andre ting de bruker av "engangsutstyr." Jeg trodde de gikk gratis uansett, så fikk regning her i posten etter at vi måtte på legevakten for sårstelling i julehelga.

Har aldri betalt for ungene,hverken hos fastlege eller på legevakt.

Men man må betale for evt bandasjer, andre ting de bruker av "engangsutstyr." Jeg trodde de gikk gratis uansett, så fikk regning her i posten etter at vi måtte på legevakten for sårstelling i julehelga.
Vi trengte ikke betale på legevakten. Fikk en regning en gang og da ringte jeg og de beklaget og slettet fakturaen.

Må ikke betale verken på legevakt eller fastlege.

Besøk hos fastlege, legevakt eller hjemmebesøk av allmennlege er gratis for barn under 16 år.

Må betale for medisiner og henvisninger til spesialist.

Besøk hos fastlege, legevakt eller hjemmebesøk av allmennlege er gratis for barn under 16 år.

Må betale for medisiner og henvisninger til spesialist.
Der må e si at det ikke stemmer. Min sønn har blitt henvist t spesialister og vi betaler/betalte ikke noe for det. Eneste vi har betalt er medisiner.

Stemmer ikke at man må betale for alt av medisiner heller. Vi betaler ikke for kortisonsalvene til gutten vår, de er på resept. Men må betale for de andre kremene som ikke er på resept da. Ellers skal fastlege og legevakt være gratis til de er 16. Rart at folk har opplevd så mye forskjellig... gjelder ikke det samme overalt ? ;o

Vi trengte ikke betale på legevakten. Fikk en regning en gang og da ringte jeg og de beklaget og slettet fakturaen.
Såret til dattera mi har blitt skifta på/stelt annenhver dag i over en uke nå. Har betalt 120,- de gangene kun sykepleierene på legesenteret har stelt det. Og kr 164,- de gangene (når jeg måtte på legevakt) der en lege har stelt det. Jeg forstod det slik at det var for bandasjer og sterile kompress jeg betalte for..... Hmmm.... ????

Jeg pleier ikke og betale for ungene hos legen, kun for medisiner evnt.

Der må e si at det ikke stemmer. Min sønn har blitt henvist t spesialister og vi betaler/betalte ikke noe for det. Eneste vi har betalt er medisiner.

Jeg har heller ikke betalt for henvisninger før, men måtte det sist jeg var hos legen med eldstemann. Lurer på om det kan være noen nye regler for dette etter nyttår.

Back
Topp