Barn alene hjemme.

Det kommer nok Ann på barnet, jeg skal se det ann med jentungen men hun er bare 15 mnd så det er fortsatt noen år igjen!:) jeg sto opp og ordnet meg og gikk til skolen alene fra jeg var 7 år, moren min dro på jobb før jeg våknet og ringte når jeg måtte stå opp, gikk også hjem og kom hjem alene før hun var ferdig på jobb.
 
Kan vel kanskje være en idé og kjøpe kontantkort til en av av våre gamle telefoner ja. Hun er voksen og selvstendig, så er bare jeg som er "litt" hønemor. :p
Takk for tips!
Bare hyggelig! Det er verst for mor å gi slipp på de små. :)
 
Man blir jo fort litt mer selvstendig om man får prøve seg i tidlig alder også ;)
hehe...skjønner den :p
Var vell flere barn der også da?
var vell 10år da jeg fikk meg en lillebror,og syntes jeg aldri var alene :p men tok fort over "mammarollen" og ville gjøre alt så mamma fikk gjøre ting hun ikke kunne pga lillebror :) var tilogmed opp om natten for å gi han mat å skifte bleie for at mamma skulle få sove ut ;)
Jeg har to søsken, også hadde hun 2-3 hun var dagmamma for :) Snill du var da :)
Veldig viktig å la de prøve seg :)
 
Min 6åring får være alene hjemme så lenge jeg vet at mine foreldre er hjemme. De bor 4 hus bortenfor :)
 
Min på 5 år vil såvidt være I stuen alene :p

Så blir ikke før hun føler seg komfortabel me det selv.
Jeg var selv tidlig selvstendig og likte å være alene hjemme, ville heller være alene hjemme noen timer enn å måtte være på sfo og gå alene hjem derfra.

Men ser min søster på snart 8 ikke liker være alene hjemme. Hun får lov, men velger alltid å gå til andre.
 
Snart-8-åringen vil gjerne vere heime aleine. Kosar seg og føler seg veldig stor og flink. Ho får vere litt aleine etter skulen viss eg skal handle eller noko slikt.

10-åringen kan vere aleine, men likar det ikkje så det unngår vi så mykje som mulig.
 
Eldste på 6,5 var hjemme alene mens yngste sov dupp tidligere idag. Var hjemme ca 15-20 minutter mens jeg løp bortover til en nabo for å hente klesvasken min.
 
Frøkna mi er 4 straks og kan f eks være "alene hjemme" mens jeg går 50meter bort i garasjen for å ordne noe, eller mens jeg parkerer etter å ha lempet ut varer foran døra. Begynner nok etterhvert å trene på typ 20 min mens jeg triller lillebror som snart blir født. Men hun kan fint sitte stille foran tv og knapt merke at ingen er her. Hadde hun vært typen som tente på huset i løpet av et minutt alene så ville det vært noe annet ;)
 
Frøkena på 5,5 er alene hjemme/ inne alene når jeg triller kort tur med lillebror når han skal sove. Og hun er inne alene mens jeg er i stallen sånn type 80 meter fra huset. Hun er veldig flink og selvstendig. Ordner seg gjerne frokost selv osv.
Hun kan fort være alene ca en time, men er veldig viktig at vi sier ifra til henne at nå går vi ut og hvor vi går.
Starta "tilvennnig" på morgenen når pappaen lå på loftet og sov og jeg slapp ut hestene. Type 5-10 min alene. Hun følte da trygghet ved å ha gammel hunden sammen med seg og evt katta.
 
Vesla på 5 år har fått lov å være ute lenge, så hun kan fint sitte hjemme mens jeg går raskt på butikken eller triller lillebror .
 
Back
Topp