Barn #4 bil?

Herewegoagain

Forumet er livet
Julikulene 2020
Hei, vi kjøpte ny (2014) bil i april siste år! elsker den (Outlander hybrid) men nå kommer nr4 i sommer og vi må ha bil med plass til oss alle sammen!
De andre barna er relativt store og det skal derfor være ok plass på bakerste rad (mistenker lille på 7 ønsker å sitte der, men kan ikke ta utgangspunkt i det)
Det må være plass til noe bagasje og ting og tang også?
hvilken bil?
 
Last edited:
En 7 seter av noe slag. Jeg ville googlet test av hver enkelt bil så trykk på tv 2 sine tester. Der står bagasje volum. Har selv Volvo xc 90 med 7 seter. Har ikke brukt den med 7 enda så kan ikke si så mye om bagasjen men den er mye breiere enn outlander hybrid.
 
En 7 seter av noe slag. Jeg ville googlet test av hver enkelt bil så trykk på tv 2 sine tester. Der står bagasje volum. Har selv Volvo xc 90 med 7 seter. Har ikke brukt den med 7 enda så kan ikke si så mye om bagasjen men den er mye breiere enn outlander hybrid.
Ja en 7 seter må vi ha, mannen min er anti-biltype så dette må jeg nesten finne ut :p Vi er bare så fornøyd med Outlanderen :)
Har prøvd å finne ut litt og tror vw touran skal være bra og så hadde venninna Ford Galaxy som var ganske grei
 
Touran er mindre enn S Max (som igjen er mindre enn Galaxy) ifølge de jeg kjenner som har hatt dem.
Sharan og galaxy er relativt like
 
Touran er for liten i baksetet for store barn. Vi har galaxy og der er det greit med plass på siste rad. Du kan justere fram sete i midtraden også for å gi bedre plass til tredje rad(går selvfølgelig på bekostning av midtraden).
 
Med store barn vil du ikke ha s max, der er det lavt fra sete til gulv på tredje rad hvor de største må sitte (ikke godkjent for de bilstolenr vi har i alle fall)

Jeg digger bilen for oss med 3, men med fire skal du ha permanent 1 eller 2 bakerst og da ville jeg gått for storebroren, galaxy. Eller sharan. Eller caravelle selvsagt, da får du god plass. Men det er en annen type bil da.
 
Touran er for liten i baksetet for store barn. Vi har galaxy og der er det greit med plass på siste rad. Du kan justere fram sete i midtraden også for å gi bedre plass til tredje rad(går selvfølgelig på bekostning av midtraden).
Ok, da er Touran av lista tror jeg
 
Med store barn vil du ikke ha s max, der er det lavt fra sete til gulv på tredje rad hvor de største må sitte (ikke godkjent for de bilstolenr vi har i alle fall)

Jeg digger bilen for oss med 3, men med fire skal du ha permanent 1 eller 2 bakerst og da ville jeg gått for storebroren, galaxy. Eller sharan. Eller caravelle selvsagt, da får du god plass. Men det er en annen type bil da.
Kanskje jeg må se litt på Galaxy og Sharan
 
Med store barn vil du ikke ha s max, der er det lavt fra sete til gulv på tredje rad hvor de største må sitte (ikke godkjent for de bilstolenr vi har i alle fall)

Jeg digger bilen for oss med 3, men med fire skal du ha permanent 1 eller 2 bakerst og da ville jeg gått for storebroren, galaxy. Eller sharan. Eller caravelle selvsagt, da får du god plass. Men det er en annen type bil da.
Caravelle har også bra med plass! men blir kanskje hakket for stor
 
Da svigerfar hadde store barn + små barn hadde de caravelle. Altså før mannen og hans eldste bror fikk førerkort selv. Goood plass.
 
Da svigerfar hadde store barn + små barn hadde de caravelle. Altså før mannen og hans eldste bror fikk førerkort selv. Goood plass.
Ja - mannen sliter med å gå såpass opp i str på bil, tror Caravelle blir døden for han :hilarious: elste er 14 i sommer så det er ikke mange år til lappen og liten bil - så da blir det jo noe annet. I tillegg er han veldig bilsyk og vil derfor ikke bli med så veldig ofte! vi klarer oss sikkert med den vi har siden vi bor i liten by ;) men jeg vil ha muligheten
 
Ja - mannen sliter med å gå såpass opp i str på bil, tror Caravelle blir døden for han :hilarious: elste er 14 i sommer så det er ikke mange år til lappen og liten bil - så da blir det jo noe annet. I tillegg er han veldig bilsyk og vil derfor ikke bli med så veldig ofte! vi klarer oss sikkert med den vi har siden vi bor i liten by ;) men jeg vil ha muligheten
Det hadde nok vært krise for min mann også :hilarious:
Vi må ha litt større bil nå når vi får barn nr 2, men vi går fra stasjonsvogn til SUV da tror vi.
 
Vi har en Peugeot Rifter (har 5-seter, men kan bygge om til 7-seter) - knallfornøyd og kjempegod plass! :D
 
Ok, da er Touran av lista tror jeg
Det er bra. Min forrige bil var touran. Det er plass til 3 bak men ikke mer. De to setene er veldig små og er nesten ikke bagasjerom igjen. Vi byttet fra den til xc 90. Vi må bare ha ekstra seter fordi vi innimellom har med svigermor. Før lånte vi caravelle til svigers når vi var mange men nå er den også vår.
 
Back
Topp