Barn 3 år. Vanskelig å bæsje potte

Lille my.

Glad i forumet
Hei.

Trenger litt idéer. Jeg har nesten klart bleieslutt på ho. Jenta på 3. Men vi sitter fast i bæsje på do / potta.
Hun prøver friker plutselig ut og bli redd på potta.
Og da må hun ha bleia på.

Hvordan gjorde dere det.?? Hun bruker ellers truse dagen lang. Og sier ifra om hun må tisse. Jeg må bare komme over siste kneika med ho.

Hun sover med truse

Her lot vi det gå naturlig. Pushet overhodet ikke på bleieslutt, oppfordret til doen, men prøvde aldri det først hvis ikke det var ungene som spurte. Plutselig en morgen nektet eldste å ta på bleia, og etter det gikk hun på do. Var også redd potta tidligere. :Heartred

Min eldste sluttet med bleie når han var 2,5 men ville ha på bleie når han skulle bæsje i lang tid etter han var bleiefri. Lot kan styre det selv lenge så ikke han skulle oppleve det som stress å bæsje og dermed gå å holde seg. Tror det tok nesten ett år før jeg begynte å presse han til å øve seg på doen(stod å tisset og ingen interesse for potte). Da lagde jeg ett skjema hvor han fikk kryss hver gang han prøvde å sitte på doen(faktisk sitte å prøve ikke bare sette seg på do for å få kryss :shy:) etter ti kryss fikk han premie. Så lagde jeg nytt skjema hvor han fikk kryss hver gang han bæsjet på doen. Løsnet etter dette og etterhvert glemte vi skjemaet litt så det ble ikke kryss hver gang og tok litt lang tid til siste premien:hilarious: men på første lille bæsj som kom i do lagde jeg stooor jubel og han fikk velge en leke umiddelbart på lekebutikken som "kickstart" på motivasjonen. Lykke til:happy:

2,5 år da vi sluttet. Tre dager etter bleieslutt hadde hun fremdeles ikke bæsjet på potta. Altså, kunne lett se på henne at hun måtte. Så jeg ga henne en kjempestor kjærlighet son hun bare fikk ha hvis hun satt på potta :p tok noen sitt, og bittelitt tid, men tilslutt kom det en liten ert som vi feiret som bare det. Og da var det aldri noe problem lengre. Måtte bare over første gangen :)

Da jr skulle begynne å bæsje i do (3), syntes han ikke noe om det. Sa det var ekkelt, så vi begynte å legge litt papir i vannet i do - da unngår vi "Poseidon's kyss" når bæsjen går i vannet :) Det var det som skulle til her, han syntes rett og slett at lyden og at det sprutet litt var ekkelt! Nå går det kjempefint.

Back
Topp