Bare vi som har null kontroll

StorkNebb

Elsker forumet
på rutiner og leggetider?
Har ikke stresset noe med det, siden hs sa at det ikke var nødvendig med rutiner før han var 1 år [8|]
Snakket med en venninne i helga og hun sa de hadde hatt rutiner ved ca 4mnd alder..
Ser det er mange her inne som har prosjekt legging på dagsorden her inne..

Vel vi har jo litt rutiner, for lillegutt pleier å legge seg sammen med oss ca 11-11.30. Men er det litt seint eller? Merker jo at han er litt trøtt på kvelden og sutrete, men får han jo ikke i verden til å ligge i senga si, eller i vognbaggen i stua..

Hehe, ble litt langt dette..

vi har rutiner som hun har justert selv[:)]legger seg kl 19..kjempe deilig[;)] men vet jo ikke hvor lenge det varer da men har lagt seg i egen seng i 4 uker nå og har justert leggetiden selv fra 21 til 19[:)]jeg hadde aldri ventet med rutiner til hun var ett år men det er nå hver enkelt sitt valg men det blir jo sagt alle passer jeg leser at man kan begynne ved 3 mnd alder..

Vi stresser ikke med det ennå vi heller, tenker å starte om et par uker, sånn rundt 3 mnd aldern. Noen ganger legger vi henne i senga i 19-20 tida, andre ganger sover hun i vognbagen på stuegulvet og andre ganger ligger hun på fanger vårt, noen ganger er hun våken på kvelden..

Ja, 1 år synes til og med jeg at var på kanten!
Litt fjern den hs vi har da..

Men vi også har hele tiden tenkt at det går seg til, og dersom det ikke gjør det innen rimelig tid får vi jobbe litt aktivt for å få det til å gå seg til[;)]

Takk for gode innspill!!

ORIGINAL: Nåssåbjønn

Oj ikke rutiner før di var 1 år??? Da tror jeg du vil få en usikker og urolig unge. Barn har behov for faste rutiner der di vet hva som skal skje etter f.eks barnetv. Men 3-4 mnd kan man gjerne begynne sakte med rutiner, men ikke helt nazi..
Ja mange her inne har veldig til rutiner og jeg syntes også det er veldig tidlig[8|] Her legger vi han i senga i 19-20 tiden om han da er trøtt og om det passer inn i forhold til når han sov sist.. Om han ikke vil roe seg i senga etter noen forsøk og han blir helt vill, tar vi han opp igjen og tar han med på stua og legger han på dyna i sofaen![;)]

Enig! Vi stresser ikke, sovner han tidlig får han så klart sove... Ellers tar jeg han bare med på stua igjen. Vi koooser oss sånn, og plutselig er han stor![:)]

Henriette har lagd rutinene sine selv, vi har bare fulgt tegnene hennes. Fram til hun var 5 uker la hun seg med oss i 11.30 tiden, men så etterhvert at dette ble for seint. Hun har sovnet tidligere og tidligere om kvelden. Nå tar hun natta i 20 tiden[:)] og vi nyyyyyyyyyyter kveldene[:)][:)][:)]

Vi har ikke noen kveldsrutiner utenom at han blir stelt og legger seg samtidig som oss.
Han får sove så mye han vil i fangene våre, babygymmen, vogga o.l på kvelden.
Han sovner så og si alltid innen 10 min etter han er lagt i senga. Ligger bare å ser ut i mørket før han sovner.

Begynner nok å legge han litt tidligere når vi har flyttet i slutten av måneden.

0 kontroll her også, steller henne i 8 tida, i den tida storebror skal legge seg, og prøver alltid etter dette tidspunktet å få henne til å sove, roer ned og bare koser. Men hun sovner sjelden før i 22-23 tiden og da må hun bæres i søvn!

Har prøvd å la henne ligge i senga, putte inn tutten og kose med henne, men ikke om det går! hun blir bare illsint og det ender med en overtrøtt hysterisk unge! Såå hun må vel bæres til hun er 14....[8D]

Stresser ikke med det [:)][:)][:)][:)]

De får tidsnok rutiner.

Og jeg mener trygghet/trygge barn vel så gjerne kommer med mye nærhet som med rutiner når de er så små som våre er.

Vi samsover og nyter det.

Stresset litt mer med nr. en i starten, hvis andre begynte m rutiner/sa at ungen aldri kom til å sove alene osv, men fant fort ut at vi skulle stole på magefølelsen vår - og i dag har vi en supertrygg, harmonisk, liten mann som har sovet på eget rom siden han var ni mnd, men som får komme oppi vår seng hvis han våkner klokka seks osv.

De blir tidsnok store og da kommer vi til å savne den tida der de helst ville sove oppå oss/sammen med oss.

<3

Selvsagt blir det lite alenetid og noen ganger kan jeg selvsagt ønske å ha begge armene fri, men dette er bare for en periode som egentlig går så altfor raskt, så jeg nyter det så mye som mulig. Dessuten praktisk å kunne ta m babyen ut på besøk på kveldstid. Snart har hun rutiner, og da gidder man sjelden det.

her har rutinene justert seg selv... men jeg har en "gammel" baby.. han er jo 7 mnder no og vil jo å på mange måter ha behov derretter.. men han justerte seg selv hele veien.. og han MÅ være i seng i kl. 19.00 for å ikke bli overtrøtt og overstimulert...

Back
Topp