Bare til info

Lingje84

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
vil bare legge ut litt info ang Gbs,siden eg har opplevd det og vet at det er veldig litte info om det å få hos legene.

http://www.gbs-info.net/

Dette her har jeg faktisk aldri hørt om før. Helt forferdelig å lese.. tårene triller :(
Er det sånn at alle burde kreve å få testet seg for dette??

Regner med du får god oppfølging denne gangen :)

Jeg har opplevd det samme. Dte som er med GBS er at det blomstrer opp og ikke i tide og utide. Jeg testet nettopp og da var den negativ. Jeg var blid og fornøyd helt til jordmor sa at dette kun er en falsk trygghet ettersom jeg om 3 uker kan ha en positiv GBS prøve.

Det er helt tragisk når det går galt (er en så liten brøkdel det skjer med, men er altfor tragisk når det rammer de små)

Jeg for min del vet de passer godt på denne gang og kommer til å teste masse i slutten og SKAL unasett ha intravenøst under fødsel. Det gjelder alle som har opplevd å ha ett alvorlig sykt barn eller at barnet ikke har klart seg,

GBS er farlig for nyfødte på vei ut i fødselskanalen, men det er også viktig å vite at det er få som blir så alvorlig syke. Men desverre så skjer det :(

Vår gutt var 1 av 15 her i Rogaland som ble så alvorlig syk i løpet av 2011, så det er ikke mange, men ord kan ikke beskrives når det går galt og de små rammes av det. Heldigvis fikk vi beholde gutten vår og fikk en helt flott frisk liten med oss hjem. Men det er en viktig informasjon som bør nås ut. Leger og jordmødre vil ikke gå ut med dette for det er så sjeldent og det er skremmende for gravide.

rekner med at eg får oppfølgning men er veldig fra lege til lege

1unge som blir sjuke/dør er 1 unge for mye..

Vis eg hadde vist om gbs forrige svangerskap hadde eg krevd TESTING

Ps legger ikke ut denne linken for å skremme men for å informere!!!!

Utrolig bra at du informerer ! Har aldri hørt om det en gang....For en utrolig skjønn jente <3

Nei de tester ikke dette. Men kan gi utslag på urinprøve. Ellers må det testes med enn vattpinne rett innforbi i skjeden.

Back
Topp